Článek
"Podstatná část těchto oznámení je přímo od policistů, kteří oznamují rozhlasovým stanicím nepravdivou polohu radaru. Je to preventivní opatření. Za cenu jednoho telefonátu tak zklidní provoz na nebezpečné komunikaci," sdělil Právu Bambas.
Podle Jiřího Körbera, programového ředitele Radia Impuls, které podobné informace pravidelně vysílá, se do éteru mnoho mylných informací nedostává. "Naopak, řidiči spíše prvotní informace potvrzují a zpřesňují až do chvíle, kdy policejní akce skončí," uvedl. "Na závěr ještě volají, že už to policisté zabalili," dodal Körber.
Řidiči volající do rádií tak fungují podobně jako pasivní detektory, které radary neruší, jen na ně upozorňují. Trest za vzájemné informování ale šoférům nehrozí. Na rozdíl od majitelů pasivních či aktivních antiradarů. "O telefonujících šoférech zákon nehovoří. Upozorňuji však, že nedovolené držení mobilu je trestáno finanční pokutou a body," vzkázala mluvčí ministerstva dopravy (MD) Marcela Žižková. "Šoféry za informace do rádií trestat nebudeme. To by šlo asi těžko," doplnil ji Bambas.