Hlavní obsah

Mladý strojvedoucí byl obviněn za tragickou srážku u Perninku. Hrozí mu 10 let

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Karlovy Vary

Policie obvinila 28letého strojvedoucího osobního vlaku, který podle ní před rokem způsobil tragickou srážku vlaků u Perninku na Karlovarsku. Podle vyšetřovatelů nerespektoval předpisy a jízdní řád. Ve vězení může strávit až deset let.

Zdemolovaná Regionova po nehoděVideo: Rudolf Voleman, Právo

 
Článek

„Při prověřování případu bylo zjištěno, že osmadvacetiletý muž jako strojvedoucí osobního vlaku po dojetí do stanice v Perninku na jednokolejné železniční trati neměl bez vážného důvodu splnit povinnosti uložené mu jízdním řádem a vnitřním předpisem provozovatele dané dráhy,“ informovala mluvčí policie Eva Valtová.

Tři sekundy a náraz. Za tragickou nehodu vlaků může strojvůdce

Krimi

Podle policie strojvedoucí při odjezdu ze stanice neohlásil svůj odjezd dispečerovi a nepočkal na příjezd protijedoucího vlaku ze stanice Nové Hamry. Následně došlo ke srážce vlaků, při které zemřeli dva lidé a dalších 24 bylo zraněno. Škoda byla vyčíslena na 25 milionů korun.

„Kriminalisté zahájili trestní stíhání a muže obvinili ze spáchání přečinu obecné ohrožení z nedbalosti. V případě prokázání viny hrozí obviněnému muži trest odnětí svobody až na deset let,“ konstatovala mluvčí.

Vlak do Varů měl čekat, ale nečekal. Protijedoucí soupravu odhodil 12 metrů zpět

Krimi

Drážní inspekce již dříve uvedla, že ze záznamů komunikace mezi strojvůdci a dispečerem vyplynulo, že vlak jedoucí na Karlovy Vary měl zůstat stát ve stanici Pernink, kde ale nepočkal. Vyšetřovatelé vyslechli nahrávky komunikace mezi strojvedoucími a dispečerem, z prvních poznatků bylo podle nich zřejmé, že hlavní příčinou nehody byla lidská chyba.

Loňská nehoda se stala 7. července asi v 15:10, když se osobní vlak z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu srazil s osobním vlakem v opačném směru. Na trati nebylo žádné zabezpečovací zařízení, které by bránilo nebo upozornilo strojvůdce, že na ni nemá vjet. Vlaky jedoucí v opačných směrech se na trati mají míjet v předem dané stanici, provoz tam řídí lidé a vše závisí na komunikaci strojvedoucích s dispečerem.

Foto: HZS KK/Facebook

Hasiči na místě nehody

Foto: Rudolf Voleman, Právo

Nabouraný vlak

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám