Hlavní obsah

Hotel odmítl ubytovat baťůžkáře, teď musí zaplatit desítky tisíc pokuty

– KARLOVY VARY
Právo, Patrik Biskup

Desítky tisíc korun musí zaplatit do státní pokladny jeden z luxusních hotelů v Karlových Varech za to, že odmítl ubytovat hosty, kteří se recepčnímu nezdáli dost nóbl. Ve skutečnosti se jednalo o převlečené pracovníky České obchodní inspekce (ČOI).

Foto: František Kšajt, Právo

Inspektoři převlečení za baťůžkáře nachytali personál v jednom karlovarském hotelu. Ilustrační foto

Článek

Vysokou pokutu hotelu udělila ČOI za diskriminaci zákazníka. Při červnové kontrole hotelu předstírali inspektoři zájem o ubytování. Recepční je ale odmítl s tím, že hotel je obsazený na několik měsíců dopředu. Ve skutečnosti byl pravý důvod neochoty personálu ten, že inspektoři s batůžky na zádech vypadali chudě.

„Chtěli jsme ubytování na období filmového festivalu. Reakce byla okamžitá s tím, že hotel je plný. Tak jsme zkoušeli další termín. Tentokrát na podzim, v září nebo říjnu. Odpověď však byla stejná. Takže to už se kolegové prokázali služebním průkazem a z ubytovací knihy zjistili, že kapacita hotelu na uvedené termíny nebyla vyčerpaná,“ řekl ve středu Právu zástupce vedoucího karlovarského inspektorátu ČOI František Škaryd.

Podle něho inspekce nyní odeslala provinilé firmě písemné vyhotovení správního řízení včetně výše sankce. Jméno hotelu stejně jako přesnou výši pokuty nechtěl Škaryd říci.

Buď se přiznat nebo odvolat

„Dokud nebude správní řízení v právní moci, nemohu tyto údaje zveřejnit,“ vysvětlil inspektor. K uložené pokutě pouze uvedl, že jde řádově o desítky tisíc korun. Hotel, který vlastní obchodní společnost ovládaná cizinci, má nyní na výběr dvě možnosti. Buďto chybu uzná a pokutu ihned zaplatí anebo se může odvolat k ústřednímu inspektorátu ČOI. „Jeho reakci zatím neznáme,“ doplnil Škaryd.

„Peníze může mít přece i turista s batůžkem na zádech,“ uvedl ředitel západočeského inspektorátu ČOI Milan Javorský.

Přístup recepčního z kontrolovaného hotelu odsoudila generální ředitelka karlovarského Grandhotelu Pupp Andrea Pfeffer-Ferklová. „To je dost nehorázné chování. U nás by se tohle nikdy nestalo. Že někdo nepřijede k hotelu limuzínou nebo na sobě nemá značkové oblečení, ještě přece neznamená, že nemá peníze. Klientovi s baťůžkem nikdy neřekneme, aby šel pryč,“ prohlásila.

Podle ní chtějí recepční v první řadě vidět kreditní kartu zájemce o ubytování. „Ale i když klient takovou kartu třeba nemá, tak lze pobyt zaplatit hotově dopředu na recepci,“ konstatovala Ferklová. „Nikdy bychom si ale nedovolili někoho kvůli vzhledu nebo oblečení neubytovat,“ dodala.

Reklama

Výběr článků

Načítám