Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Marcela Alexa, Novinky

Další oběť swoopingu, v Klatovech zemřel parašutista z Dánska

Smrtí skončil středeční seskok z letadla pro 44letého extrémního parašutistu z Dánska. Na letišti v Klatovech se cizinci vymstilo praktikování tzv. swoopingu, kdy se sportovci před přistáním snaží škrtnout o zem v co nejvyšší rychlosti. Podle informací Práva zkušený parašutista nezvládl extrémní manévr, při kterém parašutista letí těsně nad zemí rychlosti až 120 kilometrů za hodinu.

Ilustrační foto Foto: Marcela Alexa, Novinky
Další oběť swoopingu, v Klatovech zemřel parašutista z Dánska

„Jednalo se o nácvik swoopingu. S velkou pravděpodobností se dá říct, že příčinou bylo nezvládnutí pilotáže padáku. Jednalo se o zkušeného parašutistu s 1500 seskoky,“ řekl Právu Josef Bejdák z Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod.

Vyšetřovatelé mají k dispozici základní data o pilotovi, zajistili výpovědi svědků i videozáznam kritického seskoku. Během čtvrtka provádí expertizu padákového kompletu.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Sportovní disciplína je v některých zemích zakázaná. Po několika smrtelných zraněních v roce 2013 se v České republice zákazem zabýval Úřad civilního letectví. Nakonec vydal opatření, která parašutistům přikazují mít padák odpovídající jejich zkušenostem a hmotnosti. Padák dánského parašutisty předepsaným normám podle Bejdáka odpovídal.

BEZ KOMENTÁŘE: Smyslem swoopingu je při seskoku s padákem v co nejvyšší rychlosti škrtnout o zem

Případem se zabývají také klatovští kriminalisté. „Parašutista při seskoku s padákem utrpěl zranění a na místě zemřel. Okolnosti a příčinu smrtelného zranění policie šetří,“ řekla policejní mluvčí Dana Ladmanová.

Swooping

Extrémní forma přistávání s padákem zvaná též Canopy Piloting spočívající ve střemhlavém vrhání se dolů a následném plachtění nad vodní hladinou a kontaktu se zemí na souši v přesně vymezeném prostoru.

Protože se takové přistání odehrává ve vyšších rychlostech, často kolem 100 km/h, je podstatně nebezpečnější než běžné přistání s padákem.

Ve swoopingu se hodnotí tři kategorie:

1. rychlost průletu mezi dvěma branami

2. přesnost přistání ve vyznačeném prostoru

3. vzdálenost letu nad vyznačenou drahou

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků