Důvodem dopravního kolapsu na klíčové dopravní tepně byl podle slov mluvčí severočeské cizinecké a pohraniční policie Evy Haukové pondělní svátek v Německu, kvůli kterému nebyly celý den odbavovány na Cínovci kamióny.

Řidičům kamiónů, kteří se nemohli narozdíl od osobních aut se svými kolosy otočit do protisměru a kolony objet, doslova tekly nervy. "Za sedm hodin jsem od rána ujel necelého 2,5 kilometru. Teď už stojím na místě dvě hodiny a ani jsem se nehnul. Navíc mám pěkný hlad. Ať se přijedou naši zákonodárci podívat, jak skvěle funguje jejich opěvovaná Evropská unie," řekl Právu rozzuřený řidič kroměřížského liazu s návěsem, který uvízl před Teplicemi.

Jeho kolega, jedoucí ve scanii, se navíc málem popral se silničáři, protože chtěl svoji bezvýchodnou situaci řešit krátkým průjezdem na několik dní čerstvě položeném asfaltu. Zoufalé zahraniční turisty na konci dálničního úseku ve směru z Ústí nad Labem na Teplice museli navigovat řidiči kamiónů, protože semafory na rozestavěné křižovatce nefungovaly.

Kamióny potrápí obce i o víkendech

Kilometrové kolony se navíc tvořily i na silnicích, které se na komunikaci E 55 napojovaly. Zatímco Německo důsledně trvá na zákazu jízdy kamiónů o svátcích a víkendové jízdy těžkých kolosů tvrdě omezuje, český parlament nákladním autům volné dny ke zděšení starostů obcí, jimiž denně projíždějí tisíce těžkých souprav, otevřel. Poslanci totiž souhlasili s tím, aby kamióny mohly jezdit o třicet dní v roce více než dosud. O sobotách a nedělích proto už nebudou platit tak přísné zákazy.

Starosta Velemína na Litoměřicku Jiří Skalický (nez) v úterý Právu řekl, že dosud si lidé mohli od zplodin a hluku z aut odpočinout alespoň o víkendech, teď už nebudou mít klid vůbec.

"Denně naší obcí projede na deset tisíc aut, z toho asi čtyři tisíce kamiónů. Samozřejmě ve chvíli, kdy se tu doprava zastaví a nákladní auta jen popojíždějí, je to ještě horší," řekl Skalický.