Městský soud si v odůvodnění rozsudku podle předsedy senátu Karla Podolky protiřečí, když nejprve vysvětluje, že články do Rittigových práv nijak nezasahují, ale na konci prohlašuje přesný opak. „Je to zásadní rozpor,“ konstatoval Podolka.

Soudce dále vysvětlil, že rozsudek trpěl dalšími nedostatky, jako je chybějící odůvodnění zamítnutí omluvy Rittigovi. „Soud nezdůvodňuje, proč je požadována omluva nepřiléhavá, ani jednou větou nezdůvodňuje proč,“ uvedl Podolka.

Rittig žaloval vydavatele deníku Blesk Czech News Center (dříve Ringier) a jeho bývalého šéfredaktora Pavla Šafra kvůli osmi článkům z let 2011 a 2012, které lobbistu spojovaly s kauzou předražených jízdenek pražské hromadné dopravy. Celkem požadoval 1,1 miliónu korun, osobní i zveřejněnou omluvu a stažení článků z webu.

Žaloba se týká článků jako Kmotr lítá v jízdenkách: Koupil si za ně tryskáč nebo Šafrův komentář Panenský byznys. Šafr v něm mimo jiné píše: „Tak takhle si své miliony zařídil pan Ivo Rittig. Můžete pohledět na jeho dobrou a ušlechtilou tvář a obdivovat jeho genialitu. Panenské ostrovy, kde panuje daňový ráj, jsou požehnané místo v Karibiku, které určitě miluje nejedna velká kurva.“

Přímo Šafra Rittig podle městského i vrchního soudu žalovat nemůže, protože za otištění obsahu odpovídá vydavatel. Šafr jen plnil své pracovní povinnosti.