K nešťastné události došlo během 23. národního sletu historických kluzáků.

„Zřítila se replika větroně z roku 1922,“ řekl Právu operační důstojník hasičů Jan Hora. „Pilot ztratil kontrolu nad strojem a zřítil se do pole vedle přistávací dráhy,“ konstatoval Hora.

Na letišti v Plasích na severním Plzeňsku havaroval 17. července pilot repliky historického větroně dřevěné konstrukce.

Zřícená replika větroně z roku 1922

FOTO: Pavel Němeček, ČTK

„Zřejmě jej strhnul vítr, šel po křídle k zemi z nějakých dvaceti metrů. Naštěstí to dobře dopadlo,“ řekl. Letec se z kokpitu dostal sám, hasiči jej nemuseli vyprošťovat. „Komunikoval, akorát si stěžoval, že jej bolí noha,“ doplnil Hora.

Kluzák dopadl hůř než pilot, který vyvázl jen se zraněním nohy.

Kluzák dopadl hůř než pilot, který vyvázl jen se zraněním nohy.

FOTO: Pavel Němeček, ČTK

Policisté na místě prověřili, zda muž nepožil alkohol, zkouška dopadla negativně.

„Pilot pravděpodobně nezvládl přistávací manévr,“ uvedl policejní mluvčí Jan Koželuh. Policisté začali případ šetřit jako trestný čin ublížení na zdraví z nedbalosti, okolnostmi pádu se dále zabývají.

Pilot pravděpodobně nezvládl přistávací manévr a při nehodě utrpěl zranění nohy.

Pilot pravděpodobně nezvládl přistávací manévr za větru.

FOTO: Pavel Němeček, ČTK

I podle předsedy plaského aeroklubu Vladimíra Dlouhého jde nehoda na vrub pilota. „Udělal chybu při pilotáži, špatně vyhodnotil vítr, situaci nad letištěm,“ sdělil Dlouhý.

Národní slet historických kluzáků začal v sobotu 16. července a je naplánovaný až do neděle 24. července. „Akce pokračuje dál. Stala se nepříjemnost, ale není nutné kvůli ní nic rušit,“ uzavřel Dlouhý.