Töpfer tak vyrovnal dosavadní rekord hereckého kolegy Marka Vašuta, který v říjnu 2011 vysoudil stejnou částku za články v deníku Aha! o údajné promiskuitě a depresích.

U Městského soudu v Praze uplatňoval Töpfer původně nárok na dva milióny korun.

Soudkyně Dagmar Stamidisová mu minulý týden přiznala polovinu. Na případné odvolání si obě strany sporu ponechaly zákonnou lhůtu.

Psali, že zadlužil Fidlovačku

„Došlo k neoprávněnému zásahu do osobnostních práv žalobce a informace, které Ringier zveřejnil, si deník nijak neověřoval,“ popsala Právu mluvčí městského soudu Markéta Puci rozhodnutí soudkyně.

„Ze strany deníku šlo vůči panu Töpferovi o zásah do dobré pověsti jak osobní, tak i profesní,“ dodala mluvčí.

V článcích z loňského května deník Blesk napsal, že po Töpferově odchodu z vedení Divadla Na Fidlovačce zbyly divadlu miliónové dluhy a zaměstnanci nedostávali mzdy.

Žalobce tato tvrzení označil za lži. V živém rozhlasovém rozhovoru loni uveřejnil výzvu, aby se přihlásil jakýkoli prokazatelný věřitel Divadla Na Fidlovačce, a to dokonce s příslibem odměny deset tisíc korun.

„Vyplatím deset tisíc na ruku a hotově tomu, kdo přivede někoho, komu ke dnešnímu dni divadlo něco dluží,“ zopakoval loni v červnu v  časopise Rytmus života. U soudu žalobce uvedl, že se mu dodnes nikdo nepřihlásil.

Vaculík vysoudil 300 000

Vysoká odškodnění za pomluvy v bulváru vysoudily v minulosti i další celebrity.

Lukáš Vaculík

Lukáš Vaculík

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Herec Lukáš Vaculík 300 tisíc za tvrzení, že je homosexuál.

Spisovateli Michalu Vieweghovi soud zase přiznal za vymyšlený článek o milence 200 tisíc. Viewegh se ale soudí dál a žádá exemplární potrestání ve výši pěti miliónů korun.

Velkou šanci mu dal právě před rokem Ústavní soud, který rozhodl, že 200 tisíc korun za pomluvu v bulváru je málo a odškodnění by mělo dosahovat takové výše, aby se otiskování nepravd přestalo vydavatelům vyplácet. [celá zpráva]