"S výjimkou ÚOKFK (Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality) vykázaly všechny útvary policie s celostátní působností v roce 2011 nárůst," píše se v dokumentu. Průměrně policie sledovala přes šest telefonních linek v rámci jednoho spisu, ÚOOZ 12, NPC pak téměř 19. Celkový počet registrovaných telefonních čísel v ČR je přitom asi 13,5 miliónu. Doba, po kterou byl záznam hovoru nasazen, činila v průměru 95 dnů.

Materiál také uvádí, že zhruba 35 procent ze všech odposlechů souviselo s organizovanou kriminalitou. Zdaleka nejvyšší počet odposlechů z jednotlivých krajů týkající se organizovaného zločinu byl nasazen ve Zlínském kraji, kde je policie využila více než dvěstěkrát. Podle analýzy bylo z celkových 5776 loni skončených odposlechů přímo nebo alespoň nepřímo využito pro trestní řízení 81 procent z nich.

Počty nasazených odposlechů v letech 2004 až 2011:
RokPočet odposlechů
20049610
20057330
20067599
20075491
20084973
20094571
20105006
20115776

Policisté v loňském roce také ve větší míře využili možnost sledovat lidi a věci. V roce 2010 provedli přes 4000 takových úkonů, loni přibližně o deset procent více. Přesný počet sledovaných lidí a věcí určit nelze, jeden člověk totiž mohl figurovat v několika kauzách najednou.

Analýza také sděluje, že počet případů, při nichž policisté požadovali takzvané provozní a lokalizační údaje, se vzhledem k rozhodnutí Ústavního soudu, který povinnost tyto údaje uchovávat zrušil, výrazně snížil. Jde o informace telefonních operátorů nebo poskytovatelů internetového připojení o tom, kdo, odkud, s kým a jak dlouho komunikoval.