Hlavní obsah

Vlak tlačil auto stovky metrů, řidiči se jako zázrakem nic nestalo

Právo, Pavel Karban

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Opava
Aktualizováno

Velké štěstí měl ve čtvrtek dopoledne pětadvacetiletý řidič vozu Škoda Fabia. Na železničním přejezdu mezi obcemi Mokré Lazce a Štítina na Opavsku zachytil jeho auto osobní vlak. Škodovku tlačil před sebou po kolejích přes 300 metrů. Když vlak zastavil, z pomačkaného auta, které skončilo na střeše, vylezl šofér jako zázrakem takřka nezraněn.

Článek

Nehoda se stala 20 minut pod 10. hodině. „Řidič osobního auta jel z Mokrých Lazců na Štítinu. Proč byl na přejezdu v době, kdy jel vlak, zatím nevíme, nicméně vlak narazil do pravé strany auta,“ popsala střet opavská policejní mluvčí Dagmar Schindlerová.

Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala byla výstražná světelná signalizace v době nehody v provozu. „Vinu určí policejní šetření, příčina střetu ale s největší pravděpodobností není na straně železnice,“ dodal s tím, že celková předběžná škoda přesahuje 400 tisíc korun. „Na vlaku je škoda 250 tisíc, na autě 90 a na drážním zařízení také 90 tisíc korun,“ objasnil Drápal.

„Dechová zkouška u řidiče byla negativní,“ dodala s tím, že v době nehody bylo ve vlaku několik desítek cestujících. „Podle našich informací se nikdo z nich nezranil, bez zranění vyvázl z nehody i pětačtyřicetiletý strojvůdce,“ uvedla Schindlerová.

Podruhé se narodil

Jediným, kdo se při střetu vlaku s autem zranil, byl řidič, který ve škodovce jel sám. První pomoc mu údajně poskytl strojvůdce a pak ho záchranáři odvezli do opavské nemocnice.

„Podruhé se narodil,“ řekl na adresu mladíka, který seděl za volantem fabie, mluvčí Slezské nemocnice v Opavě Daniel Svoboda a pokračoval: „Z nehody vyvázl jen s malými oděrkami v obličeji a na levé ruce a drobnou tržnou ránou pod kolenem. Po ošetření byl propuštěn domů, zítra přijde na kontrolu.“

Na místo nehody dorazili také hasiči. „Utěsnili proraženou nádrž fabie, aby zastavili únik benzínu, a na nedalekém potoce postavili kvůli zadržení provozních kapalin z lokomotivy tři norné stěny. Na zasažená místa použili hasiči sorbent,“ vysvětlil mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela.

Reklama

Výběr článků

Načítám