Článek
„Začali jsme ihned komunikovat s věží. V letadle bylo ale ještě hodně paliva, proto jsme tu ještě asi dvě hodiny kroužili nad letištěm, abychom sedli dolů s co nejmenším množstvím,“ prozradil operátor snímkování Milan Nejedlý a dodal, že od začátku věřil ve zkušenosti pilota.
„Když jsme byli ve vzduchu, vyprávěli jsme si vtipy. Pilotovi jsem věřil,“ dodal.
Zhruba ve 12.48 zahájilo letadlo přistání do trávy pouze na zadní podvozek. „Bylo to ukázkové nouzové přistání. Přední kolo bylo sice vysunuté, ale nebylo zajištěné, takže se při dosedu skutečně zhroutilo a letadlo zůstalo přední částí ležet v trávě,“ popsal událost svědek. Ani pilot ani jeho spolucestující nebyli zraněni.
„O příčinách problémů je zatím možné pouze spekulovat, ale zřejmě se jednalo o poruchu v hydraulice a následné ztrátě tlaku, kvůli níž nebylo možné ovládat podvozek,“ vyjádřil se k události vedoucí letového provozu Arpád Molnár a dodal, že vše nyní vyšetřuje policie a letecká inspekce.
Nouzová přistání letadel nejsou v České republice ojedinělá, například na konci května u obce Dolní Metelsko u Horšovského Týna na Domažlicku nouzově přistál větroň. Pilotka vyvázla bez zranění. Motorové letadlo Zlín Trenér vloni v říjnu u Kroměříže narazilo při nouzovém přistání do železničního náspu. I jeho pilot vyvázl bez zranění.