Článek
Vše se stalo pár metrů od mostu přes Dyji. Tatra se speciální nástavbou vezla na staveniště náklad cementovápenné směsi na zpevnění podloží pod novými kolejemi. Řidič nejspíš nacouval dál, než bylo vhodné a plně naložené auto zapadlo do písku.
Pokusy dostat se znovu na pevnou půdu vlastní silou nebyly úspěšné. Neuspěl ani nakladač, který jel nákladnímu autu pomoci. Naopak, těžká tatrovka se ještě více zahrabala a skončila s koly zcela pod úrovní terénu nebezpečně nakloněná, navíc s utrženým předním nárazníkem.
Situaci měl v úterý ráno zachránit těžký jeřáb Grove s nosností sedmdesát tun. Jenže situace se opakovala. Také Jeřáb zapadl a na místo museli přijet hasiči Správy železniční dopravní cesty a dobrovolná jednotka hasičů z nedalekých Hrušek.
Situaci zachraňuje jeřáb.
Dobrovolníci mají ve stavu speciálně upravenou tatru s vyprošťovacím navijákem. První pokusy vysvobodit jeřáb nebyly úspěšné, teprve za pomoci nakladače a vysvobození hydraulických patek kolosu se jej podařilo vypodložit a vytáhnout. V dalším sledu pak jeřáb pro jistotu přejel na jiné místo a vysvobodil zapadlou tatru se stavebním materiálem. Hasiči i pracovníci stavby tak měli o celodenní dřinu postaráno.
Událost nepoznamenala provoz na železnici. „Pro stavbu je limitující příprava nového mostu nad Dyjí, tady to dnešní zdržení by je nemělo ovlivnit. A na vlakovou dopravu to nemělo žádný vliv, takže naštěstí problémy nemáme,“ uvedl dopravní náměstek břeclavského uzlu Zdeněk Krystián.