Hasiči i řidič nákladního vozu stačili uskočit, strojvůdce utrpěl po nárazu šok, řekl mluvčí krajských hasičů Ivo Mitáček. Veškerá doprava na silnici i železnici mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla více než dvě hodiny zcela uzavřena. Po 2:15 byl provoz obnoven jen na silnici. O čtvrt hodiny později projel první osobní vlak.

Doprava na železnici přesto není zcela zprovozněna. Na dvoukolejné trati zatím jezdí pouze lokomotivy s dieselovým pohonem. Elektrické zařízení kolejiště bylo totiž po požáru tahače a následné srážce poškozeno. Proto ho nyní musí prohlédnout odborníci.

Hasiči o zastavení dopravy žádali

Hořící tahač kamiónu se v kolejišti zastavil podle řidiče kvůli technické závadě. Hasiči po příjezdu na místo okamžitě zasáhli, krátce na to se však podle mluvčího spustilo výstražné zařízení a spustily se závory. Velitel zásahu proto okamžitě nechal vyklidit kolejiště, vzápětí do tahače narazila projíždějící lokomotiva. Ta ho odhodila za přejezd do kolejiště a zastavila se asi po 100 metrech.

Po téměř dvou hodinách se hasičům podařilo vytáhnout vrak kamiónu z kolejiště. Vyprošťování a zprovoznění trati i silnice však podle Mitáčka potrvá zřejmě několik hodin, neboť na místo se musí dostat těžká technika. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150 000 korun.

Nehodu na místě šetří policie, vyšetřovatel hasičů i odborníci z Českých drah. Hasiči okamžitě po přijetí informací o požáru kamionu na přejezdu žádali o zastavení železniční dopravy na trati, přesto lokomotiva vyjela. Odborníci proto nyní pátrají, jak byla tato informace hasičů dále předávána, dodal mluvčí hasičů s tím, že před nárazem lokomotivy do tahače byl na trati zastaven elektrický proud, proto lokomotiva nemohla účinně zabrzdit.