Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Vedení výuky na dálku se mezi učiteli značně liší, tvrdí průzkum

Mezi učiteli jsou značné rozdíly ve způsobu komunikace a zadávání úkolů při výuce online. Zatímco zhruba polovina je v kontaktu se žáky denně, pětina jen jednou týdně. Tři čtvrtiny učitelů používají ke komunikaci e-maily či elektronické systémy, ale jen asi dvě pětiny vysvětlují zadané úlohy po telefonu či na chatu. Rodiče tráví učením s dětmi v průměru 2,5 hodiny denně.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Vedení výuky na dálku se mezi učiteli značně liší, tvrdí průzkum

Zjištění vyplynula z průzkumu společnosti PAQ Research, o kterém informoval sociolog Daniel Prokop.

„Komunikace školy se podle výpovědí rodičů výrazně liší. Podle většiny rodičů využívají učitelé pro zadávání úkolů e-maily a standardní prostředí na webu (Bakalář apod.), ale jen podle zhruba 40 procent rodičů učitel komunikuje každý týden s dítětem pomocí chatu či telefonu, aby mu vysvětlil úlohy,” uvedli autoři průzkumu.

Skoro polovina učitelů zadává práci denně

Podobné jsou podle šetření rozdíly mezi intenzitou komunikace vyučujících s dítětem. Alespoň jednou týdně dostávají úkoly e-mailem tři čtvrtiny dětí.

Zatímco ale 46 procent učitelů jim zadává úkoly každý den či skoro denně, zhruba pětina vyučujících to dělá jednou týdně. Kolem třetiny pedagogů posílá zadání ke studiu několikrát týdně.

Za nespokojené lze podle průzkumu označit zhruba 13 procent rodičů. Dalších 27 procent jich má z výuky na dálku smíšené pocity. Kritičtější k fungování výuky online jsou rodiče s vyšším vzděláním.

Při výuce na dálku potřebují děti často pomoc rodičů. Dospělí se podle průzkumu učí s dětmi v průměru 2,5 hodiny denně. Ve čtvrtině případů jim pomáhají do jedné hodiny denně a ve 14 procentech tak tráví pět i více hodin denně.

Více se rodiče učí s dětmi na prvním stupni. Zatímco v případě žáků na prvním stupni pomáhá potomkům s výukou dvě hodiny denně zhruba třetina rodičů, na druhém stupni to dělá pětina.

O tom, jak to obecně rodiče zvládají, vzniká i jiný výzkum vycházející z dotazníku pro rodiče od vědců.

Větší část je s postupem školy spokojená

Přes relativně dlouhý čas strávený studiem je podle autorů průzkumu, o kterém pojednává tento článek, většina dotázaných s postupem školy spokojená. Vyjádřilo se tak kolem 60 procent respondentů. Výrazně spokojenější jsou rodiče dětí, se kterými si učitelé alespoň jedenkrát týdně telefonují či chatují, aby jim vysvětlili úkoly.

Za nespokojené lze podle průzkumu označit zhruba 13 procent rodičů. Dalších 27 procent jich má z výuky na dálku smíšené pocity. Kritičtější k fungování výuky online jsou rodiče s vyšším vzděláním, ukázal průzkum.

Průzkumu v projektu Život během pandemie se zúčastnilo zhruba 500 rodičů. Odpovědi uváděli vždy za nejmladší dítě v rodině. Ve 265 případech šlo o žáky prvních stupňů, 175 jich bylo na druhém stupni a 97 ve střední škole.

Školy jsou kvůli šíření koronaviru zavřené od 11. března do odvolání. Přejít na výuku online jim doporučil ministr školství Robert Plaga (ANO). Podle něj by se mohly znovu otevřít v druhé polovině května.

Může se hodit:
Termíny jarních prázdnin v roce 2020 ve všech regionech ČR: Jarní prázdniny 2020
Šest prodloužených víkendů: Jak vychází svátky v roce 2020
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků