Hlavní obsah

Jak se dnes učí marketing na vysoké škole?

Novinky, VŠKK

V marketingu a reklamě poptávka po schopných lidech rok od roku roste. Pražská Vysoká škola kreativní komunikace se snaží jít potřebám trhu vstříc a vychovávat absolventy připravené rovnou naskočit do světa reklamy. Ti najdou uplatnění v agenturách, marketingových odděleních, médiích i dalších typech subjektů z oblasti marketingových komunikací.

Foto: VŠKK

Výuka

Článek

Pro zaměstnavatele je zásadní, aby k nim absolventi nepřicházeli pouze s dokonalými teoretickými znalostmi. „Studijní program VŠKK proto klade velký důraz na odbornou přípravu a propojení s praxí," vysvětluje Petr Majerik z katedry marketingových komunikací. „Mezi jejími pedagogy je proto velký počet externích vyučujících, kteří zároveň patří mezi špičkové odborníky ve svých oborech," dodává Majerik, jenž má za sebou sám více než dvacetileté zkušenosti z mediálního trhu.

 Do agentury rovnou z lavice

Praktický přístup k výuce na VŠKK je na české poměry nekonvenční a záměrně se podobá spíše anglosaskému stylu výuky. Studenti si odnesou ze školy praktické zkušenosti mimo jiné i díky možnosti pracovat na reálných zakázkách ve školní agentuře Kreativní Kancl, kterou nově vede Daniela Růžičková. Ta vnímá její velký přínos nejen pro studenty, ale i klinety. „Spoluprácí s Kreativním Kanclem získají klienti mnohdy i desítky svěžích nápadů od mladé generace,“ vysvětluje Růžičková. Na závěrečnou podobu projektů dohlížejí i další zkušení profesionálové, jako například Yaro Pružinec, Jaroslav Malina a Martin Charvát. Podle Charváta funguje Kreativní Kancl jako standardní menší agentura. „Ve vedení jsou profesionálové z oboru, kteří bdí nad úrovní práce a nad dodacími lhůtami a zbytek tvoří studenti."

Foto: VŠKK

Výuka

Nově i KOMBI studium při zaměstnání

Tato forma bakalářského studia je určena převážně pro zájemce, kteří již podnikají nebo pracují, ale chtějí si doplnit své teoretické i praktické znalosti v oblasti marketingu a reklamy. Absolventům této formy studia se navíc získáním bakalářského titulu otevírají do budoucna ještě větší šance uplatnit se na trhu práce.

Foto: VŠKK

Klauzury

„Dle našich zkušeností mají o tento typ studia zájem lidé z reklamních agentur, médií i z marketingových oddělení zadavatelů reklamy“, uvedla Petra Zadražilová, provozní ředitelka VŠKK. Jelikož výuka probíhá převážně v pátek odpoledne a o víkendu, je možno ji zvládnout spolu s prací. Tato forma studia byla zahájena od října 2021 a vychází z již pátým rokem probíhajícího denního bakalářského studia marketingu. Zohledňuje ale i specifické požadavky od zástupců Asociace komunikačních agentur (AKA), se kterými byla náplň výuky konzultována.

„Dlouho jsme přemýšleli nad tím, jak umožnit lidem z naší branže zdokonalovat se a růst. Vysoká škola kreativní komunikace tuto možnost dala a je to skvělé, že se lidé mohou rozvíjet při zaměstnání a doplňovat si tak znalosti, vědomosti a vyměňovat si zkušenosti a růst. Růst je něco, co všichni potřebujeme“, doplňuje Jan Binar, prezident AKA a CEO reklamní agentury McCann Prague.

Výběr článků

Načítám