V průzkumu Linky 1224 více než 50 % mužů-řidičů uvedlo, že při dopravní nehodě reagovali emocionálně, pětinou cloumala zlost a 15 % přiznalo zmatenost. Motoristé tak mohou snáze podlehnout nátlaku tzv. lovců nehod.

Stres po nehodě vyvede z míry více než polovinu mužů

Stres po nehodě vyvede z míry více než polovinu mužů

FOTO: Česká kancelář pojistitelů

Většina řidičů ví, jak při nehodě postupovat, ale přitom v praxi namísto tísňových linek a dalších důležitých čísel volají nejdříve svým blízkým. Číslo asistenční společnosti své pojišťovny vyťukají většinou až jako poslední. Přitom odstranění nepojízdného auta ze silnice je po záchraně životů a ochraně zdraví tím dalším, co musí motorista bezprostředně zajistit.

Pojišťovny zřídily Linku pomoci řidičům 1224 právě proto, aby motoristům ulehčily zvládnutí krizové situace po dopravní nehodě, umožnily rychlé zprovoznění jejich vozidla nebo odtah do servisu. Navíc je tak chrání před lovci nehod, kteří vystresovaným motoristům u nehod vnucují své předražené služby. Každý, kdo má povinné ručení, může volat na jednotné číslo 1224, kde si přivolá pomoc od své pojišťovny.

Video

Linka pomoci řidičům 1224, Česká kancelář pojistitelů