Hlavní obsah

Mladí Češi upřednostňují při komunikaci s bankou Virtuální pobočku, e-mail a osobní kontakt před sociálními sítěmi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Protože dnešní mladá generace začíná pomalu ale jistě tvořit zajímavou cílovou skupinu klientů bank, rozhodla se Hypoteční banka prozkoumat, jakým způsobem chtějí mladí lidé uzavírat hypotéky a komunikovat se svou bankou.

Pobočka Hypoteční banky

Článek

Ačkoliv více než 70 % Čechů ve věku 18 až 30 let vlastní chytrý telefon, mobilní bankovnictví využívá jen 40 % z nich. Přibližně polovina respondentů považuje za nejlepší prostředek komunikace s bankou některou z on-line forem, například e-mail, chat nebo on-line videochat s bankéřem. „22 % mladých lidí uvedlo, že jim nejvíce vyhovuje právě on-line chat nebo videochat, což je pro Hypoteční banku skvělá zpráva. Tuto službu totiž poskytujeme v rámci virtuální pobočky svým klientům již od roku 2011,“ komentuje výsledek průzkumu ředitel marketingu Hypoteční banky Jiří Ochec.

Pobočka Hypoteční banky

Oproti tomu oblíbené sociální sítě v čele s Facebookem v bankovním světě příliš důvěry nebudí. „38 % mladých Čechů je považuje za příliš veřejné, zatímco komunikace s bankou pro ně stále představuje velmi osobní záležitost, kterou rozhodně nechtějí sdílet s ostatními,“ doplňuje Jiří Ochec.

Ne všichni mladí komunikují online, proto Hypoteční banka otevřela novou pobočku

Zdaleka ne všichni dvacátníci jsou tak „cool“ a v zajetí moderních technologií, jak se obvykle tváří. Zhruba polovina z nich si stále nejraději zajde na pobočku banky osobně, případně si dá schůzku s poradcem, obzvlášť když se jedná o nějakou důležitější záležitost, kterou pořízení vlastního bydlení a hypotéka bezpochyby je.

„Hypoteční banka se proto rozhodla otevřít další pobočku, aby vyšla vstříc i těm klientům, kteří nedají dopustit na osobní kontakt. Sídlí na Praze 4 a je zařízena podle nejnovějšího konceptu Hypoteční banky, který má evokovat prostředí domova a navodit příjemnou atmosféru,“ vysvětluje Vlastimil Nigrin, člen představenstva a vrchní ředitel pro oblast klienti a obchody.

Pobočka Hypoteční banky

V pořadí již osmadvacátá pobočka Hypoteční banky tak rozhodně nepřipomíná klasické chladné bankovní prostředí, ale představuje spíše útulný a moderní byt, ve kterém se klienti cítí „jako doma“. „Jdeme cestou přibližování se klientovi, tedy snažíme se o to, aby se při vyřizování hypotéky cítil maximálně příjemně a uvolněně. Není zde sebevědomý bankéř a naproti němu stísněný klient na nepohodlné židli. Všichni sedí v pohodlných křeslech, jsou partneři, panuje tu více rodinná atmosféra. A kdo ví, třeba se klienti inspirují našimi interiéry i při zařizování vlastních domovů,“ dodává.

Hypoteční banka v současné době provozuje 28 poboček ve všech regionech České republiky. Dalších 22 poradenských míst pak provozují externí partneři a její hypotéky prodává i více než devět tisíc nezávislých finančních poradců.

Poznámka: Průzkumu Hypoteční banky se zúčastnilo celkem 525 respondentů a respondentek ve věku 18 až 30 let, z nichž část ještě studuje, část již pracuje. Realizoval se v průběhu dubna 2014 kvantitativní i kvalitativní metodou šetření a spolupracovala na něm agentura Ipsos.

Výběr článků

Načítám