Hlavní obsah

Hybridní vozidlo jezdí na naftu i elektřinu

Novinky, ČD Cargo, a.s.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nakládka železničních vagonů si vyžaduje nezatrolejované koleje na nádražích nebo vlečkách v závodech a nákladištích, což znamená velké komplikace při používání elektrických lokomotiv při manipulaci i ve vozbě nákladních vlaků.

Článek

V každém případě přepřahání nebo úpravy trasy přepravy jsou podstatně delší a tím i méně ekonomické. Tohle vše řeší tzv. dvouzdrojová vozidla, jimž se ne zcela správně říká také hybridní.

 Konstrukce vozidla 218

Také v ČD Cargo vzniklo vozidlo s označením „dvouzdrojové vozidlo 218“, které řeší problém s ne plně elektrifikovanou železniční sítí. Ke svému pohonu využívá klasický elektrický pohon s napájením z troleje. V případě, že trať či kolej nejsou elektrifikovány, startuje se vlastní vznětový motor s připojeným generátorem, který potřebnou elektrickou energii dodává do chvíle, kdy se vnější přívod energie obnoví.

 Vznik nového konceptu

Úkol vyvinout plnohodnotné dvouzdrojové vozidlo byl zahájen v Českých Budějovicích. V roce 2002 byly práce na modernizaci přerušeny na čtyři roky. Poprvé bylo vozidlo představeno veřejnosti v červenci 2008 na veletrhu Czech Raildays Ostrava.

Podrobnější informace o přepravě zboží a dalších doplňkových službách naleznete na www.cdcargo.cz.

Výběr článků

Načítám