Při pořízení půlroční zásoby včetně příslušenství tak uživatel ušetří mezi  1100-1500 Kč.  Velcí internetoví prodejci navíc oproti optikám a očním lékařům drží drtivou většinu čoček na skladě a jsou schopni je doručit během 1-2 pracovních dní.   Jistotu rychlého dodání má zákazník zejména u těch prodejců, kteří ochotně počet kusů na skladě zobrazí v detailu produktu nebo v nákupním košíku po zvolení parametrů čoček ještě před vyplněním adresy dodání.  Vše lze zařídit během několika minut z pohodlí domova či kanceláře s plnou kontrolou nad konečnou cenou a informací o dni doručení zásilky.

Zatímco před několika lety uživatele kontaktních čoček zatěžovaly vysoké ceny, dnes lze 3 páry některých měsíčních čoček zakoupit téměř na hranici 300 Kč. Jedná se o nové značky, které si však ve své kategorii co do kvality s ostatními výrobky v ničem nezadají. Jako příklad můžeme uvést například čočky Topvue, které se navíc pyšní velmi tenkými okraji, jež jsou pro komfort nošení rozhodující, neboť oční víčko při každém mrknutí přechází přes předěl mezi okrajem čočky a okem.  Čím je přechod mírnější, tím jsou čočky pohodlnější a oko méně podrážděné.  Jedná se bohužel o málo diskutovaný parametr čoček, na jejich pohodlí v očích má však zásadní vliv.

K významnému posunu došlo také v kvalitě roztoků určených k dezinfekci a uchovávání čoček. Novinku představuje jejich obohacování lubrikačními látkami, které přináší znatelné zvýšení komfortu a jeho prodloužení. Podstatou fungování lubrikace je usazení látky nejen na povrchu čočky, ale i v jejím materiálu, odkud se v průběhu dne postupně uvolňuje.

Nejefektivnější z látek je hyaluronát sodný, kterého se hojně využívá například v plastické a oční chirurgii k podpoře bezjizevnatého hojení tkání.

Roztoky s obsahem lubrikačních látek pak mohou velmi zpříjemnit užívání čoček i nositelům, kteří mohou mít pro zvýšenou citlivost svých očí čočky nasazeny pouze několik málo hodin.

Prvními dvěma zástupci této skupiny roztoků na českém trhu jsou roztoky Gelone a Laim-Care.

Internetový prodej přinesl uživatelům  čoček nejen velmi významnou úsporu nákladů na nákup etablovaných značek, ale na český trh také otevřel cestu novým výrobkům a technologiím za velmi příznivé ceny.