Hlavní obsah

KOMENTÁŘ: K čemu jsou školy? - Václav Klaus ml.

Novinky, Václav Klaus ml.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tento komentář má pořadové číslo 100. Ale nic třeskutě jubilejního mne nenapadá. Nejvíce píšu o školách, tak tedy i dnes. K čemu školy jsou?

Foto: Právo

Václav Klaus mladší

Článek

Otázka vypadá velmi hloupatá. To je přece jasné. Ve škole je paní učitelka a učí tam děti, aby se naučily číst, psát a počítat, aby z nich něco bylo.

Takhle to zhruba maminky a tatínkové vysvětlují čtyřletým dětem.

Když to vezmeme obecněji – jednou z hlavních páteří systému je povinná školní docházka. Neboli učit se mají všichni. Jde o to, aby se co největší počet mladých lidí toho co nejvíce naučil. Aby byli vzdělaní a něco z nich bylo.

Jenže pokud se vám to zdá jasné, stejně jako mně – pak jste jenom konzervativní měšťáci a nahnědlí čecháčci, milovníci bůčku a pivka. Vysvětlím.

Občas používám slovo „neomarxisti“. Jde o lidi, co vám chtějí (a už se jim to velmi daří) sebrat vaši svobodu – a jdou na to novějšími metodami než Lenin a Gottwald. Už nebojují proti kapitalistům a pro znárodnění výrobních prostředků. Naopak velké korporace jim vyhovují a často jim pomáhají. Neomarxisti útočí na společnost v jiných (a ještě důležitějších věcech). Snaží se zničit národy, základní oporu parlamentní demokracie. Protože potřebujete místo, kde žili vaši předkové a budou žít vaše děti, abyste kultivovaně mohli pečovat o věci veřejné. Když vystřelíte někam na Venuši Hotentota, Čecha, Portugalce, Papuánce, sibiřského Jakuta, Číňana... Na místo, ke kterému nemají žádnou vazbu – demokracie tam nevznikne.

Proto neomarxisti vytvářejí nepřehlednou změť nadnárodních struktur Evropské unie, různé světovládné organizace, mezinárodní soudy i mezinárodní právo a podobně.

Neomarxisti nesnášejí institut rodiny. Takže dílem podporují svazky jiných osob než muže a ženy. Dílem se snaží vlámat do rodin pod heslem „vše pro blaho dítěte“. Výsledky vidíte v Norsku a jinde. Dítě patří společnosti (nejlépe tajné a „neziskové“ jako Barnevernet) nikoli rodičům.

Neomarxisti nesnášejí sebevědomé a samostatné občany (to mají s originálními marxisty společné) a občany tak nějak většinové, místní. Naopak vítají veškeré „znevýhodněné“ a cizokrajné skupiny, kde se dají uplatňovat „lidská práva“.

Neomarxisti mají hodně rádi planetu, radši než lidi.

Neomarxisti nesnášejí ženy, kteřé se chtějí líbit, a muže, kteří mají na ženách rádi křehkost a ženskost.

Ale aby 100. komentář neměl 100 stránek, přejdu ke školám.

Dle neomarxistů ve školách není hlavní učení. Hlavní je „získat kompetence k celoživotnímu vzdělávání“ a „rozvíjet osobnost člověka, aby byl vybaven sociálními způsobilostmi“. Tak praví třeba český školský zákon hned v úvodu.

Někteří to dovedou vyjádřit ještě lépe. Třeba komentátor z mediálního impéria uhlobarona Bakaly – Petr Fischer. Cituji: "Škola není strojem na vzdělávání, nýbrž místem, kde se mají všichni − učitelé, žáci, rodiče − společně učit být ve společnosti a společností“. Vyšlo v komentáři nazvaném „sociálně debilní společnost“.

Nerad bych byl za sociálně debilního komentátora, takže:

1) Dětská pohotovost není místem, kde pan doktor píchne prckovi se zánětem středního ucha ucho, aby se mu ulevilo, usnul a pak se uzdravil. Není to stroj na léčení, ale místo, kde se mají všichni – lékaři, sestry, rodiče i batolata – společně učit být zdravě-nemocnou komunitou a existovat v prostředí nasyceném výpary chlóru a jódu.

2) Benzínová pumpa na dálnici není místem, kde jde o to, načerpat nádrž a jet dál. Není to stroj na tankování paliva, ale místo, kde se mají všichni – kamioňáci, zájezd německých důchodců, vadnoucí prodavačka i obchodní cestující – společně učit být dálnicí a vytvářet sociální prostředí okolo významné krajinné dopravní dominanty.

Václav Klaus ml.

Absolvoval Přírodovědeckou fakultu UK. Přes 20 let působil na půdě gymnázia PORG jako učitel, zástupce ředitele a ředitel (15 let). Pod jeho vedením se gymnázium stalo nejúspěšnější střední školou ve výsledcích státní maturity a dalších žebříčcích a rozšířilo se o další dvě pobočky v Praze a Ostravě.

Založil Asociaci aktivních škol (sdružuje přes 100 českých škol). Je autorem mnoha odborných článků, dvou matematických učebnic a dalších knih (publicistika, školský systém).

Od roku 2014 publikuje pondělní komentáře na Novinky.cz.

Vede jeden z největších českých šachových klubů a dosud aktivně závodí na kole.

Na podzim 2017 byl zvolen poslancem za ODS, 16. března 2019 byl ze strany vyloučen. Nyní je poslancem za hnutí Trikolóra.

Více se dočtete na osobním webu autora vkml.cz

Bůh nás ochraňuj.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám