Inspirace vychází z fiktivní situace, kdy módní firmy, jakými jsou Christian Dior, Valentino, Prada, Versace, Givenchy, Louis Vuitton a Adidas - Yohji Yamamoto, hledají nového návrháře pro pokračování filosofie jejich módních domů.

Studenti tak tvořili své návrhy, jako by se přes inzerát hlásili o přijetí do jednoho z módních domů. Museli se vžít do filozofie vybrané značky, kterou museli nastudovat od historických základů. 

Téma přehlídky si studenti každý rok zadávají sami. "Předloží několik návrhů, z nichž si poté jeden vyberou. Předváděné modely jsou pak majetkem školy a slouží k její prezentaci," dodala pedagožka školy pro praktickou část výuky Eva Fischerová.

V kolekci byly zastoupeny modely tzv. vysoké krejčoviny, stejně jako běžná konfekce. Co se týče barev, inspirovali se studenti tóny, jež budou dominovat kolekcím na sezonu podzim/zima 2006 až 2007. "Trendem budou tlumené odstíny zelené, hnědé, fialové či oranžové spolu s doplňky výrazných odstínů růžové, tyrkysové nebo křiklavě zelené," řekla studentka druhého ročníku VOŠ Olga Vokálová.

Letošní ročník pravidelné akce uspořádali právě studenti druhého ročníku VOŠ. "Na nás bylo zajistit prostory, světla, modelky a další organizační náležitosti," dodala Vokálová.