Hlavní obsah

V kontroverzní reklamě zachraňuje auto svět před Hitlerem

Skupina německých studentů filmové školy vytvořila v rámci soutěže neoficiální reklamu na vůz Mercedes třídy C, která vzbudila značně rozporuplné ohlasy. Spot ukazuje kvalitu jednoho z bezpečnostních prvků limuzíny tím, že automobil přejede malého chlapce, jímž není nikdo jiný než Adolf Hitler. Systém totiž pozná nebezpečí ještě dřív, než ve skutečnosti přijde.

V kontroverzní reklamě zachraňuje auto svět před Hitlerem

Kvůli kontroverznímu tématu reklamy bylo podle listu The Independent studentům ještě před jejím zveřejněním koncernem Daimler AG, pod nějž Mercedes spadá, právně uloženo, aby značku od reklamy distancovali, a bylo tak naprosto jasné, že se jedná o neoficiální projekt. Po celou dobu se tak ve spodní části obrazovky nachází upozornění, že se jedná o neautorizovaný spot.

A o co vlastně v reklamě zveřejněné v pátek jde? Klip začíná záběry na poklidnou rakouskou vesničku z konce 19. století. Na cestě se ale najednou objeví moderní limuzína od Mercedesu. V cestě jí stojí dvě hrající si holčičky, ale vůz sám zastaví za pomoci asistenta prevence před kolizí.

Automobil pokračuje dál v cestě a kamera přepne na malého tmavovlasého chlapce běhajícího po vesnici. Limuzína za doprovodu intenzivnější hudby zrychlí, a když hoch vběhne do cesty, tentokrát nezpomalí a srazí ho. Pozorný divák si všimne, že těsně před nárazem se objevil krátký prostřih na portrét Adolfa Hitlera.

Chlapcova matka do náhlého ticha plačtivě vyřkne jméno svého syna a rozeběhne se za ním. Záběry poté zobrazují vůz, jak vyjíždí z vesnice okolo cedule Braunau am Inn, tedy Hitlerova rodiště. Závěrečná scéna ukazuje chlapce ležícího na zemi s končetinami naaranžovanými do tvaru nacistického hákového kříže. Mottem reklamy je, že automatický brzdicí systém odhalí nebezpečí ještě dřív, než ve skutečnosti přijde.

Technologie s duší

Mluvčí Mercedesu Tobias Müller, který reklamu označil za nepatřičnou, pro server The Huffington Post potvrdil, že právníci firmy studentům opravdu nařídili, ať v reklamě uvedou, že s ní firma nemá nic společného.

Vzhledem k tomu, že se jedná o studentskou práci, je spot natočen opravdu kvalitně a jen těžko se mu dá po technické stránce něco vytýkat. Obsah už pak musí každý zhodnotit sám.

„Mercedes prodává své vozy s chytrou technologií, která zabraňuje nehodám. Chtěli jsme vznést otázku, co by se stalo, kdyby ta technologie měla duši,“ řekl listu The Independent Tobias Haase, který vytvořil reklamu společně s dalšími studenty z filmové akademie v Ludwigsburgu Lydií Lohseovou, Hanem Mettlerem a Gunem Aydemirem.

V květnu vzbudila rozruch americká firma JCPenney, která uvedla na trh konvičku na čaj připomínající při troše představivosti hajlujícího Adolfa Hitlera. Konvice se během několika dní vyprodala. [celá zpráva]

Anketa
Pobuřuje vás tato reklama?
Ano
9.1 %
Ne
90.9 %
Celkem hlasovalo 24083 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků