Hlavní obsah
Foto: Křivoklát

Francie dala zelenou reklamě na víno

Francouzské Národní shromáždění ve středu večer schválilo novelu zákona, která částečně uvolňuje dosud omezovanou reklamu na víno. Zatímco dosud bylo možné při propagaci moku jen stroze uvádět základní údaje o obsahu alkoholu, místu původu a výrobci, napříště by mělo být možné působit i na emoce spotřebitelů a zdůrazňovat například vůni, chuť i další kvality vína.

Foto: Křivoklát
Francie dala zelenou reklamě na víno

Novela ve Sněmovně prošla i přes nesouhlas vlády, pedagogů, lékařů a spolků bojujících proti alkoholismu. Vinařská lobby si přesto dokázala zajistit podporu poslanců napříč politickým spektrem.

Národní shromáždění nicméně zkorigovalo původní předlohu Senátu, která měla reklamu na víno zcela zliberalizovat.

Někteří senátoři dokonce požadovali začlenění tohoto nápoje do skupiny "potraviny", na niž se žádná propagační omezení nevztahují. Nyní musí Senát předlohu novely schválit ještě jednou.

Producenti vína si od liberalizace reklamy slibují pomoc při řešení odbytových problémů, s nimiž se v posledních letech potýkají.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Souhlasíte s emotivní reklamou na víno?
Anketa
Souhlasíte s emotivní reklamou na víno?
Ano
71.2 %
Ne
28.8 %
Celkem hlasovalo 205 čtenářů.
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků