Hlavní obsah

Čokoládový velikonoční zajíček má právo na ochranu, rozhodl německý soud

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Švýcarský cukrárenský koncern Lindt & Sprüngli si ve čtvrtek připsal významné vítězství v dlouholetém soudním sporu s konkurenční německou firmou Heilemann o čokoládového velikonočního zajíčka. Německý spolkový soudní dvůr (BGH) v Karlsruhe rozhodl, že poznávací znamení zajíčka od společnosti Lindt & Sprüngli - zlatá fólie, do které je zabalený - má právo na ochranu. Informovala o tom agentura DPA.

Foto: Profimedia.cz

Čokoládový zajíček je symbolem Velikonoc.

Článek

Lindt prodává své velikonoční zajíčky na německém trhu od roku 1952 a od roku 1994 mají typický zlatý obal s červenou mašlí kolem krku.

V Německu jde o zdaleka nejprodávanější velikonoční čokoládovou figurku, švýcarský podnik má na trhu podíl přes 40 procent.

S německými konkurenty, kteří rovněž začali prodávat čokoládové zajíčky zabalené ve zlaté, se Lindt & Sprüngli soudí léta. Kromě švábské firmy Heilemann dříve žaloval například i výrobce cukrovinek Riegelein.

V knihovně objevili 120 let starou čokoládu. Stále by se dala jíst

Koktejl

Ve snaze získat ochranu pro tvar své figurky neuspěl, nyní mu ale spolkový soud dal za pravdu v tom, že zlatá fólie patří k hlavním poznávacím znamením jeho čokoládových zajíčků.

Výrobce u soudu argumentoval průzkumem, v němž 70 procent spotřebitelů uvedlo, že si zlatou barvu s produkty Lindt spojují.

Případ se nyní vrací k soudu v Mnichově, který má rozhodnout, zda Heilemann poškodil ochrannou známku Lindtu.

Reklama

Výběr článků

Načítám