Vrchní soud tak vyhověl odvolání Heleny Vondráčkové a Martina Michala proti původnímu rozsudku Městského soudu v Praze z 10. ledna letošního roku.

"Tento rozsudek postihuje jen jeden z mnoha lživých článků, které zmíněný plátek vydal. Další soudní rozsudky budou následovat, pokud nedojde k mimosoudnímu narovnání," uvedl zpěvaččin manžel a manažer Martin Michal.

Rytmus života ve článku v roce 2004 napsal, že Martin Michal rozhoduje, s kým si bude Helena Vondráčková povídat, kterému médiu poskytne rozhovor, za jaký honorář či kým se nechá fotografovat.

"V poslední době se útoky tohoto média, které své čtenáře šířením lživých informací podvádí, stupňují. Mně dokonce přišla z mobilního telefonu redaktorky Rytmu života Veroniky Klikové urážlivá, pomlouvačná textová zpráva. To vše svědčí o tom, na jaké dno tento ubohý plátek spadl," doplnil Michal.

"Jsme rozhodnuti prosadit nastolení práva a konečně donutit Policii ČR v Praze 5, která trestnou činnost novinářů z uvedené redakce prokazatelně kryje, k plnění jejích povinností. Dnes jsme se proto obrátili na Inspekci ministra vnitra ČR, aby tuto skandální nečinnost Policie ČR v Praze 5 prošetřila," uzavřel Michal.

Rytmus života je podle soudního verdiktu povinen zveřejnit na svých stránkách omluvu. O její podobě Vrchní soud rozhodne v písemné podobě rozsudku, jež bude podle zákona účastníkům soudního jednání doručena v zákonné lhůtě do 30 dnů.

Proti výroku o povinnosti uveřejnit omluvu má společnost Europress, vydavatel časopisu Rytmus života právo podat dovolání. Společnost již na přípravě tohoto dovolání pracuje, informovala Novinky šéfredaktorka časopisu Jiřina Pavlíková.