Místní list Framover píše, že Riberth svůj požadavek opírá o podstatu eucharistie – díkůvzdání. Křesťané věří, že chléb a víno mají po proměnění podstatu Kristova těla a krve. „S používaným vínem proto nelze nijak manipulovat. Jestliže se z něj odstraní alkohol a přidá velké množství konzervačních látek, pak se do něj zasahuje,“ tvrdí Riberth.

Připomenul také, že o víně používaném při přijímání existuje rozsáhlá literatura. „Ve vínu, které pil Ježíš Kristus před 2000 lety, byl alkohol a je tomu tak po celou historii,“ řekl. Už se ale nezmiňuje, že starověké víno chutnalo zcela jinak, zejména díky řadě látek, které se do něj přidávaly ve snaze víno konzervovat, ať už šlo o výluhy z pryskyřic, potaš nebo mramorový prášek.

V narvické farnosti se o podobě mešního vína debatuje rok, aniž se dospělo k závěru. Konečné slovo bude mít farní rada a vysloví-li se pro zachování nealkoholického mešního vína, hodlá si Riberth hledat jinou práci.

Víno určené pro bohoslužebné obřady může být bílé, červené či růžové. Musí být však čistě přírodní bez přidaného cukru, barviv nebo aromat. Podle České biskupské konference, která podmínky pro výrobu mešního vína stanovuje, musí mít hrozny nejméně 20 stupňů cukernatosti.