Stanice Cchao-ťia-wan byla otevřena už v říjnu 2015. Cílem nové linky metra bylo spojit venkovské předměstí s městským centrem, stanici ale ani po dvou letech nevyužívá prakticky nikdo. „Téměř nikdo tady nevystupuje. Vlaky sem jezdí prázdné,“ sdělil čchung-čchingskému listu Morning post pracovník metra zaměstnaný na pusté stanici.

Z metra vedou celkem tři východy, v provozu je ale zatím pouze jeden. Vede k němu bahnitá cesta a místní prakticky nevědí, že v jejich okolí nějaká stanice existuje.

Bezbariérový výtah zatím v provozu není.

Bezbariérový výtah zatím v provozu není.

FOTO: Profimedia.cz

Zaměstnanci čchung-čchingského metra výstavbu hájí. „Teď to není možná ta nejpopulárnější stanice, ale v budoucnu se tu počítá s masivní zástavbou,“ sdělil další ze zaměstnanců dopravního podniku. Plánovači se tak možná chtějí vyhnout situaci, kdy museli přes hustě osídlenou oblast vést jednu linku metra přímo budovou.

V Čchung-čchingu se každopádně zvláštních dopravních řešení nebojí. V zastavěné oblasti například vede silnice po střeše domu [celá zpráva].

Jedna z dopravních křižovatek pak připomíná více labyrint než cokoliv jiného [celá zpráva].

Neobvyklých řešení se v Čchung-čchingu opravdu nebojí.

Vlak projíždějící budovou je jenom jednou z mnoha dopravních pozoruhodností.

FOTO: Profimedia.cz

Čchung-čching je jedno ze čtyř takzvaně přímo spravovaných měst, která v podstatě mají status provincie. Město ve středu Číny se v poslední době rozvíjí raketovým tempem. V roce 2010 mělo necelých 29 miliónů obyvatel, o pět let později už jejich počet vzrostl na téměř 50 miliónů.

Po právní stránce je sice Čhung-čching město, patří k němu ale rozsáhlé venkovské oblasti. V samotné městské zástavbě žije „pouze“ kolem 7 miliónů lidí. Rozloha města činí 82 300 kilometrů čtverečních, což je více, než má Česká republika.