Nový druh dinosaura má být největší ze všech

Novinky, fis

Argentinští paleontologové přiblížili objev nového druhu dinosaura. Podle nich jde zatím o největší druh vůbec. Pojmenovali ho Notocolossus gonzalezparejasi.

Nový druh dinosaura má být největší ze všechVideo: Reuters

Vedoucí týmu paleontologů Bernardo Gonzalez Riga uvedl, že byly objeveny kosti ze zad, ocasu, předních končetin a pánve.

„Hmotnost odhadujeme - na základě některých vědeckých metod — na 60 tun. To je třeba jako 13 slonů. Jeho délka by byla okolo 30 metrů,“ citovala Rigu agentura Reuters.

Dále Riga prozradil, že délka zad tohoto dinosaura, patřícího do rodu titanosaurů, dosahovala asi osmi metrů, hlavu měl podle odborníků zhruba ve výšce 14 metrů. Titanosauři jsou považováni za největší suchozemské živočichy, kteří kdy obývali Zemi. Jejich poznávacím znamením byly dlouhé krky a ocasy.

Ostatky tohoto dinosauřího obra vědci objevili v argentinské provincii Mendoza. Pracovali tam sedm let. Nejedná se o jediný argentinský objev dinosauřích kostí v posledních letech.

Velkou pozornost si získal například také Argentinosaurus. Nový druh je však podle Rigy několikanásobně větší.