Roboti dokážou fandit, zpívat chorály a umí i rozbouřit mexické vlny. Fanoušci mohou nahrát svoji vlastní fotku, která se následně objeví ve tváři robota. V jejich silách pravděpodobně nebude vběhnout na hřiště nebo odpalovat pyrotechniku.

Podle redaktora Matta Cutlera ze Sportbusiness International může dát tato novinka „šanci“ fanouškům se podívat i na mnohdy vyprodané zápasy špičkových profesionálních týmů. „Když se podíváte na všechny ty velkokluby, nemůžete si jen tak předplatit vstupenku - posedíte si jen na čekací listině,“ sdělil Cutler. „Může to přinést i peníze. I když se nebude jednat o závratné částky, tak to fanouškům přinese nový druh pohledu.“

„Co se stane, když se robotický fanoušek rozzuří?“ zažertoval anglický fotbalový fanoušek John Hemmingham. „Bude agresivní, urážlivý, vylije pivo. Vidím, že je to plné nebezpečí. Co když si sednou do špatné sekce? Robotičtí chuligáni!“ ukončil Hemmingham.

V dohlednu je více inovací 

Konstruktérští nadšenci ale vymýšlejí i další inovace. Například v Japonsku, které se ucházelo o pořádání fotbalového mistrovství světa v roce 2022, vznikl nápad, který by přenášel vysílání živých zápasů prostřednictvím nové holografické technologie. Díky ní by mohli fanoušci sledovat stejný zápas i na jiných stadionech.

Z myšlenky museli Japonci ustoupit, když si FIFA vybrala za pořadatelskou zemi Katar. Nezávislí experti byli vůči nápadu skeptičtí, ale i přesto snahu Japonců ocenili.