Tamější vláda se podvolila tlaku zubařů a umožnila přísně výběrový prodej dvou druhů výrobků s tím, že chce "přispět ke zlepšení zubní, ústní hygieny" lidí. Vyvolenou značkou se stala společnost Wrigley, konkrétně její produkty Orbit a Orbit White.

Zákaz je z roku 1992

Singapur zakázal dovoz, výrobu a prodej žvýkaček v roce 1992. Podle tamějších úředníků se tehdejší situace s neposlušnými občany lepícími různě barevné žvýkačky všude kolem sebe stala neúnosnou. Nevábná lepící hmota čekala na rezidenty, turisty na chodnících, autobusových zastávkách, budovách či ve stanicích metra.

Ač singapurské ministerstvo průmyslu radikální posun ve "žvýkačkové" legislativě zdůvodnilo ohledy na zdraví obyvatel, odborníci se spíše kloní k tomu, že ustoupilo tlaku amerického kapitálu. Uplatňovaný zákaz žvýkání totiž připravil firmy ze Spojených států o desítky milionů dolarů - na Singapur proto v minulosti nepřímo tlačil i Kongres USA.