Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Mladé zaměstnance získají ti zaměstnavatelé, kteří je osloví jejich řečí

Do produktivního věku se v současné době dostává generace, která je nejaktivnější na sociálních sítích. Využívá je tedy i při hledání pracovních příležitostí. Proto výrazně narůstá i význam moderních komunikačních prostředků při náboru zaměstnanců. A nejde už zdaleka pouze o profesní síť LinkedIn nebo Facebook.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Mladé zaměstnance získají ti zaměstnavatelé, kteří je osloví jejich řečí

Podle nedávného průzkumu mezi HR manažery využívá při hledání práce sociální sítě u nás téměř 55 % zájemců, velká většina především profesní síť LinkedIn. Personalisté zde často hledají potenciální zaměstnance.

Sociální sítě při hledání zaměstnání využívají nejčastěji zájemci v oblasti IT, technologických firem a bankovnictví, personalisté na nich nejčastěji hledají specialisty, ať už v technických oborech, nebo se specifickými jazykovými znalostmi.

Facebook se nejčastěji využívá pro netradiční oslovení zájemců o zaměstnání, jeho důležitost při náboru zaměstnanců potvrzuje třetina firem.

„Firmy, které chtějí zaujmout mladé talenty, musejí komunikovat jejich řečí,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka pracovního portálu Profesia.cz.

„Podoba náboru nových lidí se v současné době mění. Hlavně proto, že kvalifikované mladé zaměstnance hledá mnoho firem. Zejména progresivní technologické firmy svá náborové aktivity směřují na Facebook, LinkedIn a další sociální sítě.“

Tréninková aplikace

Jedním z nových projektů je Jobventura. Jedná se o nástroj určený zejména pro mladé lidi, kteří se připravují na svůj první pracovní pohovor. Jde o „tréninkovou“ aplikaci, díky které je možné prožít pohovor očima uchazeče a zjistit, na co je třeba se připravit.

Její forma usnadní lepší vstřebání informací, upozorní na to, co je v rámci pohovoru důležité, a na co si dát pozor. Tyto závěry mohou zvýšit uchazečovu připravenost a odolnost, odstraní případné chyby i nervozitu.

„Projekt je určen mladým lidem, kteří čerstvě vstupují na trh práce. Snaží se jim usnadnit tento nelehký krok a připravit je na první pracovní pohovory. Interaktivní forma uchazeči o práci přímo napoví, na co si konkrétně má dát při pohovoru pozor a kde jsou jeho silné stránky,“ shrnul Marek Gešo z firmy Accenture.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků