Hlavní obsah

Jak se vyvarovat půlročního hledání nové práce?

Novinky, svj

S koncem roku se blíží také konec mnoha pracovních smluv sjednaných na dobu určitou. Pokud zaměstnanec ví, že z nějakého důvodu nebude jeho pracovní poměr pokračovat, měl by se po novém uplatnění poohlížet už nyní. Průměrná doba hledání vhodného zaměstnání se totiž podle regionu, profese i aktivity samotného uchazeče pohybuje od několika týdnů do šesti měsíců.

Foto: Právo

Na úřadech práce nyní nezaměstnaných přibývá.

Článek

Nárůst nabídky volných pracovních pozic očekávají personalisté až na začátku nového roku. Zatímco strážní nebo obchodníci naleznou podle expertů uplatnění bez větších problémů, lidem hledajícím uplatnění například v oblasti office managementu současný pracovní trh nepřeje.

Fronty na volná místa

„Nejhorší výchozí pozici mají například keramici, truhláři, ale i pracovníci v office managementu, kde se hlásí až 18 uchazečů na jednu inzerovanou nabídku. O mnoho příznivější situace panuje mezi IT programátory, marketingovými pracovníky nebo personalisty, kde připadá na jedno místo kolem tří uchazečů,“ uvedla Weronika Kondziolková z personálního portálu džob.cz.

V lednu poptávka po pracovní síle podle ní poroste. Nejhůř se nyní hledá práce v Ústeckém kraji, naopak nejlepší poměr nabídky a poptávky vykazuje již tradičně Praha, v níž na jedno volné pracovní místo připadají tři kandidáti.

Spoléhat jen sám na sebe už nestačí

Pokud má pracovník termínovanou smlouvu s datem vypršení 31. prosince 2012, může si podle Kondziolkové už nyní na Úřadu práce podat žádost o zařazení do evidence zájemců o zaměstnání. Konkurenční výhodu získají ti, kteří se aktivně nabídnou potenciálním zaměstnavatelům na pracovních portálech nebo navštíví zavedenou personální agenturu.

„Je dobré využívat více zdrojů – jak portálů, tak agentur. Portály poskytují hlavně informace o nabídkách práce z jednotlivých poboček Úřadu práce, volného podnikatelského prostředí a soukromé sféry. Seriózní agentury by měly uchazečům poskytnout nejen prostor pro pohovor, ale v rámci něho i poradenský servis a zpětnou vazbu na závěr výběrového řízení,“ míní Kondziolková.

Jak dále upozornila, jen málokterý zprostředkovatel shání vhodné zaměstnání pro konkrétní uchazeče. Postup je v praxi spíše opačný. Na volné pracovní pozice, které inzerují firmy, se dosazují vhodní zaměstnanci.

Může pomoci i videovizitka

Firmy stále více sázejí na inovaci. Hledají u lidí novou energii a neotřelé nápady. Po uchazečích vyžadují alespoň minimální jazykové znalosti a uživatelské ovládání moderních technologií. Díky velké konkurenci si mohou dovolit vybírat.

Proto musí uchazeč zaujmout na první pohled, nadchnout svým přístupem a chutí vykonávat to, co se od něj očekává.

Podle Kondziolkové se lidé mohou při hledání práce prosadit i s pomocí několikasekundových videovizitek, které se při elektronické komunikaci přikládají ke klasickému životopisu.

Reklama

Výběr článků

Načítám