Hlavní obsah
Pokud uchazeči v životopisu využijí triky internetových textařů, mají mnohem větší šanci zaujmout vytíženého personalistu. Foto: Profimedia.cz

Internetový marketing pomáhá při psaní životopisu

Personalisté se, podle vlastního přiznání, chovají při hodnocení životopisů podobně, jako běžný uživatel internetu: čtou rychle a povrchně. Uchazeči však mohou své šance, že právě jejich CV zaujme, podstatně zvýšit, začnou-li tvořit životopisy podle jednoduchých pravidel internetového marketingu.

Pokud uchazeči v životopisu využijí triky internetových textařů, mají mnohem větší šanci zaujmout vytíženého personalistu. Foto: Profimedia.cz
Internetový marketing pomáhá při psaní životopisu

Průměrný personalista věnuje jednomu životopisu pár desítek vteřin. Navíc si ho většinou netiskne, ale prohlíží na monitoru. Chová se tedy jako běžný čtenář internetového obsahu, o kterém již v roce 1997 přinesl klasik online marketingu Jakob Nielsen ve stati „How Users Read on The Web“ následující zjištění:

Lidé nečtou, skenují

„Lidé na webu nečtou, pouze skenují text, pohledem setrvávají zlomky vteřin na výrazných prvcích (např. na titulcích či ztučněných pasážích), a z těchto záchytných bodů skládají v mysli kostru sdělení. Pouze je-li tato osnova zajímavá, přejdou k detailům.”

Co z toho vyplývá pro uchazeče? Pokud v životopisu využijí triky internetových textařů, mají mnohem větší šanci zaujmout vytíženého personalistu, unaveného hodnocením desítek žádostí o totéž místo.

Využijte marketing

Čtenář webového textu registruje nejdříve titulek, následně zběžně pročte anotaci či perex, pak eviduje fotografie, mezititulky a zvýrazněné pasáže. Pozornost poutají také kratší odrážkové seznamy, přehledné tabulky a infoboxy. Jak tyto informace využít při tvorbě životopisu?

„Stačí řadit informace jako takzvanou obrácenou pyramidu, tedy od hlavního sdělení k podrobnostem,“ říká Radim Karlach, zakladatel projektu Jistá práce.cz, který pomáhá uchazečům s komunikací při výběrovém řízení.

Jednolitý text unavuje oči

„Umístěte na začátek životopisu krátké shrnutí svých předností. Používejte titulky a mezititulky, a hlavně zvýrazněte stěžejní pasáže, o nichž si podle popisu pozice myslíte, že je zaměstnavatel ocení. Jednolitý text na monitoru čtenáře unavuje,“ radí Karlach.

Žádostí jsou stovky

Navzdory skutečnosti, že životopis lze zatraktivnit a zpřehlednit použitím uvedených jednoduchých prvků, drtivá většina uchazečů je nevyužívá. Přitom i jediná, avšak stěžejní pasáž, kterou personalista v záplavě žádostí o totéž místo hledá a nalezne, může rozhodnout o postupu do dalšího kola.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:

„Těch několik kliků myší, které důležité informace zvýrazní a odliší váš životopis od drtivé většiny ostatních, za to zcela jistě stojí,“ připomíná Karlach.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků