Hlavní obsah
O poslední loď přišla dříve 14 členná česká námořní flotila v roce 1998. (Ilustrační foto) Foto: Miroslav Šára, Právo

Brusel hrozí Praze kvůli námořníkům

Evropská komise Česku pohrozila žalobou u Evropského soudního dvora kvůli námořníkům. Češi totiž dosud nepřijali unijní předpisy o uznávání jejich průkazů způsobilosti. Skutečnost, že Česko již několik let nemá žádnou mořskou flotilu, prý nehraje v tomto případě roli.

O poslední loď přišla dříve 14 členná česká námořní flotila v roce 1998. (Ilustrační foto) Foto: Miroslav Šára, Právo
Brusel hrozí Praze kvůli námořníkům

Česko mělo námořní flotilu naposledy v roce 1998, kdy byla prodána poslední loď dříve námořní flotily, která původně čítala 14 lodí. Svého času šlo dokonce o jednu z největších flotil vnitrozemského státu na světě. Jedna loď kotvila v Japonsku, jedna ve Spojeném království, sedm v Polsku, čtyři v Jugoslávii a jedna v NDR. Osudnou se české námořní flotile stala privatizace firmami kolem Viktora Koženého.

Brusel ovšem nyní české vládě zaslal takzvané odůvodněné stanovisko, které je posledním krokem před žalobou u soudu Evropské unie.

"Cílem směrnice je zlepšit obraz evropské námořní dopravy a přilákat do odvětví námořní dopravy mladé lidi," uvedla Evropská komise. Podle jejích představitelů měly jednotlivé členské státy EU převést příslušnou směrnici do svého národního práva do konce října loňského roku.

Čtvrteční hrozba Evropské komise částečně připomíná události z června loňského roku, kdy EU chtěla po Česku vybudování úřadu pro vyšetřování námořních nehod. Zvláštní situaci, kdy by Češi budovali úřad, který by neměl co na práci, se však podařilo zabránit a unie od tohoto požadavku nakonec ustoupila.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků