„Efekt firemních jazykových kurzů pro zaměstnance začíná být konečně vidět. Z našeho průzkumu nabízených a poptávaných firemních benefitů vyplývá, že jazykové vzdělávání patří poslední tři roky mezi nejoblíbenější benefity, a to jak z pohledu zaměstnanců, tak i zaměstnavatelů. Vzhledem k vysokému zájmu je začínají firmy nabízet dokonce i pro dělnické pozice,“ uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment.

Stále vede angličtina, žádaná je i němčina

Jednoznačně nejrozšířenější je mezi uchazeči o zaměstnání anglický jazyk. Ovládá ho celkem 66 procent testovaných kandidátů. S velkým odstupem následuje němčina, jejíž znalost prokázalo pouhých 12,5 procenta uchazečů. Francouzština je se sedmi procenty na třetím místě.

Nejlépe Češi ovládají angličtinu, na vyšší střední úrovni (B2) a lépe ji ovládalo celkem 72 procent testovaných. U němčiny dosáhlo tohoto výsledku 64 procent uchazečů. Angličtina je přitom jazyk, který se vyžaduje ve dvou třetinách nabízených pracovních pozic.

Zájem zaměstnavatelů roste i o lidi hovořící dobrou němčinou, v oboru sdílených podnikových služeb hledají i pracovníky se znalostí francouzštiny, polštiny, holandštiny, italštiny, švédštiny, španělštiny či ruštiny.

Mladá generace a Slováci

Znalostí cizích jazyků se může pochlubit zejména mladší generace. Podle údajů ministerstva školství zvládá dva cizí jazyky 50,8 procenta studentů a 21,5 procenta studentů umí tři a více cizích jazyků. Tradičně jsou na tom se znalostí jazyků lépe studenti humanitních a uměleckých oborů.

Zajímavé byly výsledky listopadové studie, kterou realizovala společnost TrackTest.eu s pracovním portálem Profesia.sk. Vyplynulo z ní totiž, že čeští uchazeči o práci umějí anglicky hůře než Slováci, ale zase třeba lépe než Maďaři. [celá zpráva]