Program se tak snaží mezi mladou generaci rozšířit povědomí, že kariéra v těchto oborech představuje do budoucna dobrou volbu.

Do technických oborů se hlásí málo studentů

„V současnosti existuje celá řada firemních programů, které jsou zaměřené na přímý nábor studentů vysokých a středních škol. To ale problém nedostatku absolventů technických a přírodovědných oborů neřeší. Ten vzniká mnohem dříve tím, že se do těchto oborů hlásí málo nových studentů. Strategickým řešením je podpora atraktivity těchto oborů, kdy samotné firmy mohou studentům ukázat, jaké uplatnění lze v této oblasti najít,“ vysvětluje Ivo Jupa, člen správní rady ústavu AISIS, který program organizuje.

Z průzkumů rovněž vyplynulo, že jednou z hlavních příčin malé atraktivity technických a přírodovědných oborů je jejich nedostatečná podpora už na základních školách. Firmy se proto zaměřily na spolupráci se školami a začaly kultivovat prostředí svého podnikání.

V současnosti program Věda má budoucnost funguje ve dvou rovinách – zaměřuje se zvlášť na žáky a zvlášť na pedagogy.

Hlavním partnerem modulu pro žáky je firma Bayer ČR a SR, garantem modulu pro pedagogy je společnost Škoda Auto.