Hlavní obsah

Češi preferují názory obyčejných lidí

Právo, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi sice dají na odborníky, ale stále častěji hledají odpovědi na své otázky i jinde. Čtou recenze ostatních spotřebitelů, diskutují na fórech, sdílejí zkušenosti na sociálních sítích. Komunikaci tak definitivně ovládl dialog. V tomto ohledu se Česká republika drží světových trendů, jak ukazuje letošní Edelman Trust Barometr – mezinárodní průzkum důvěryhodnosti osob a institucí.

Foto: Profimedia.cz

Recenze e-shopů a diskusní fóra udělaly ze zákazníka velmi vlivný prvek.

Článek

Edelman Trust Barometr zkoumá míru důvěry veřejnosti v média, nevládní organizace a firmy ve 27 zemích světa již šestnáctým rokem.

Doplňující průzkum v České republice byl proveden již počtvrté a stejně jako v minulosti se na něm podílela agentura AMI Communications ve spolupráci se společností STEM/MARK.

Za firmy mluví spokojení zákazníci

Výsledky průzkumu potvrzují, že rozhodnutí spotřebitele ovlivňuje stále více jiný spotřebitel, respektive „osoba, jako jsem já“, a odborníci či experti naopak o svoji výlučnou pozici postupně přicházejí.

„To, že za firmy mluví spokojení zákazníci, je sice trochu marketingové klišé, ale nikdy to paradoxně nebyla větší pravda než nyní. Všechny recenze e-shopů, sociální sítě a diskusní fóra udělaly ze zákazníka velmi vlivný prvek a jeho zkušenosti věří téměř dvě třetiny ostatních spotřebitelů,“ komentuje výsledky průzkumu Milan Hejl, řídící partner společnosti AMI Communications.

Úloha řadových zaměstnanců

Meziročně posílila také důvěra ve vedení firem, v zahraničí pak o něco výrazněji než v tuzemsku. V otázce prezentace firmy však mají stále významnější úlohu řadoví zaměstnanci. Ti si nejen „stojí“ lépe, ale jsou spolu se spotřebiteli i největšími skokany v otázce důvěry veřejnosti.

„Firmy toho musí chytře využít a zaměstnance do komunikace a budování firemní značky aktivně zapojit. V době, kdy většina firem bojuje o dobré lidi, je třeba intenzivně pracovat se zaměstnanci tak, aby podporovali firemní sdělení,“ zdůrazňuje Hejl.

Reklama

Související články

Učitelé jsou nedostatkovým zbožím

Učitelé dostanou od září přidáno, pomůže to ale vyřešit jejich nedostatek? Největší potřeba učitelů je v oborech, kde absolventi díky své aprobaci najdou lepší...

Podniky pečují o zdraví svých zaměstnanců

Důkladnější péče o vlastní zdraví a aktivní životní styl jsou důležité pro stále větší část populace. V době extrémně nízké nezaměstnanosti toho využívají...

Výběr článků

Načítám