Odvětví moderních technologií přitahuje talentované jedince díky svému atraktivnímu pracovnímu prostředí. Například Google v Curychu se chlubí skluzavkou mezi patry, Facebook v Menlo Parku má zase svoji cukrárnou a Twitter v San Franciscu místo pro cvičení jógy.

Pracoviště by měla být hravější

Ačkoli přitažlivé pracovní prostředí může přilákat nové zaměstnance, není klíčovým faktorem pro jejich udržení. Před tím, než se rozhodnete vybudovat bowlingovou dráhu, se podle odborníků vyplatí uvědomit si, že pracovní prostředí musí odrážet kulturu organizace a také ji obohacovat.

„Budování sportovních nebo herních ploch v kancelářích má pozitivní dopad na zdraví a produktivitu zaměstnanců. Je snadné zavrhnout např. stůl na stolní tenis, protože rozptyluje od ‚skutečné práce‘. Pokud ale chceme, aby prostředí firmy bylo místo, kam lidé chtějí chodit, mělo by pracoviště být hravější. Navíc prostory se spoustou přírodního světla a čerstvého vzduchu mohou udržet pracovníky v čilosti a pozornosti“ připomíná Hana Foltýnová ze společnosti Hays Czech Republic.

Firmy v Česku nechtějí zůstat pozadu

Atraktivní pracovní prostředí jsou schopny nabídnout i lokální firmy v České republice. Například společnost Alza se na podzim roku 2014 přestěhovala do zbrusu nových kancelářských prostor, které se pyšní komfortním pracovním prostředím, technologickými vymoženostmi, pohodlnými relaxačními křesílky či vlastní kavárnou. Zaměstnanci mohou relaxovat při hraní šipek, fotbálku, kulečníku či stolního tenisu, a pokud se cítí být ve formě, mohou pokořit horolezeckou stěnu. V neposlední řadě mají k dispozici posilovnu, masáže, saunu anebo solnou jeskyni.

„V první řadě bylo naším cílem vytvořit pro všechny kolegy to nejlepší místo pro práci. Fotbálek a stolní tenis sklízejí velký úspěch během pracovní pauzy – s kolegy se příjemně odreagujeme a do práce se vracíme s čistou hlavou. Postupem času jsme také zjistili, že naše Alza kavárna není pouze místem, kde vaří výbornou kávu, ale také kde se společně neformálně potkáváme, diskutujeme a tvoříme, což nás nabíjí energií,“ říká s úsměvem Denisa Dlabová, mluvčí Alza.cz.