„Myslíme si, že to, co studenti postrádají, je právě kontakt s lidmi, u kterých se třeba v budoucnu budou ucházet o zaměstnání,“ vysvětlila rektorka školy prof. Jaroslava Durčáková důvody setkání.

Získali informace o firmách

Jednotlivé firmy měly svá stanoviště, kde se studenti dozvěděli podrobnosti o jejich fungování, o tom, co nabízejí, a samozřejmě měli prostor pro dotazy. „Studenty nejvíce zajímaly konkrétní možnosti práce u nás. My jsme je zase informovali o tom, co oni sami mohou udělat, budou-li mít zájem u nás pracovat. Jak se k nám hlásit, jaké jsou důležité charakteristiky, na co klademe důraz a podobně,“ přiblížila průběh schůzek Tereza Kučerová, ze společnosti KPMG.

Seznámili se s trhem práce

Mezi zúčastněnými firmami byla i personální agentura Dream job, která se specializuje na pozice v cestovním ruchu: „Studentům jsme ukázali testování osobnosti, měřili jsme jejich profil, a diskutovali o tom, jak s ním dál pracovat. Také jsme jim radili, kde nejlépe hledat práci, jak si zpracovat životopis a jaké jsou jejich šance na trhu práce,“ vysvětluje Pavla Běhounková, jednatelka agentury.

Spokojenost na obou stranách

Akce měla dobrou odezvu na obou stranách. Studenti získali lepší představu o tom, co je po škole čeká, a někteří našli i společnost, u níž budou práci přednostně hledat. Kromě důležitých informací získali rovněž i motivaci k hledání práce či brigády.

Sekání s potenciálními uchazeči si pochvalovali i zástupci firem. „Překvapilo mě, kolik tu dnes bylo posluchačů se zajímavou praxí a s jazykovými znalostmi. Nepochybuji, že pro ně budeme mít lákavou pracovní nabídku,“ zdůraznila Pavla Běhounková z Dream job.