Ti mohou na jednom místě projít více než 250 nabídek 28 českých společností z nejrůznějších oborů – od průmyslových podniků přes finanční instituce a maloobchodní řetězce až po konzultační a logistické společnosti.

Generálními partnery letošního ročníku jsou Škoda Auto a Raiffeisenbank, další zapojené firmy zvučných jmen působí ve všech regionech ČR. Loňského ročníku veletrhu se zúčastnilo více než 70 tisíc návštěvníků.

Seznámit se s pracovním prostředím

Zájemci o volné pozice si u každého potenciálního zaměstnavatele mohou nejen zjistit detailní informace o volných pozicích, vhodných pro absolventy, ale rovněž se prostřednictvím 3D prohlídky nebo videa seznámí s prostředím, v němž by pracovali.

Na všech firemních profilech jsou také připojeny zajímavé příběhy současných zaměstnanců, jak manažerů, tak i dříve přijatých absolventů. V každém z profilů lze snadno diskutovat s HR manažery dotyčných firem, zaslat jim mail s dotazy či rovnou společnosti poslat svůj životopis.

Firmy neztratily o absolventy zájem

„Přestože celkově je nyní počet pozic vhodných pro absolventy v porovnání s loňským rokem zhruba o desetinu nižší, nabídka na veletrhu Měsíc studentů a absolventů ukazuje, že i za současných podmínek má celá řada firem chuť využít jejich energii a nápady. Velmi pozitivní je, že nejde jen o velké společnosti; veletrhu se účastní i střední mimopražští zaměstnavatelé, kteří si uvědomují, že angažování nezkušených, ale talentovaných lidí s chutí pracovat a rozvíjet se přináší více výhod než obtíží,“ uvedl Tomáš Dombrovský, analytik společnosti LMC.

Absolventi rovněž mohou firmám a organizátorům veletrhu poskytnout zpětnou vazbu. Ta má podobu online dotazníku, v němž absolventi zhodnotí přípravu, kterou získali na vysoké škole a uvádějí preference, kterými se řídí při výběru pracovního místa.