Soutěž se konala již počtvrté, i letos ve spolupráci s jazykovou společností Wattsenglish.

Kritéria byla přísná

Členové odborné komise osobně hodnotili na hodinách výuky práci učitelů dle jimi vytvořené metodiky. Jedním z nových požadavků byla letos videonahrávka z hodiny jako součást registrace do soutěže.

„Pomocí videonahrávek jsme měli možnost velmi dobře porovnat a posoudit metody a postupy, které učitelé používají. Navíc jsme viděli i reakci dětí a účinnost pedagogických nápadů.“ vysvětluje Marek Kadlec, člen poroty a ředitel společnosti Wattsenglish.

Učitelé byli do soutěže nominováni svými studenty, kolegy či řediteli škol. Jednou z podmínek registrace byl letos nově i doporučující dopis od žáků. „Hodnocení žáků má pro tento účel nejvyšší výpovědní hodnotu,“ uvedla Šimona Müllerová, koordinátorka Nadačního fondu Prague Post.

Základem úspěchu je komunikace

Petra Plíhalová, oceněná učitelka ze ZŠ a MŠ Klíč z České Lípy, vidí základ svého pedagogického úspěchu v otevřené a přirozené komunikaci:

„Musíme si jako učitelé uvědomit, že děti neučíme jen slovíčka a gramatiku, ale celý jazyk a komunikaci. Využívám proto různých her, interaktivní tabuli, pohyb. A hlavně – s dětmi mluvím v hodinách jen anglicky, aby se naučily komunikovat bezprostředně.“

 Nejlepší rodilá mluvčí

V rámci soutěže O nejlepšího učitele angličtiny proběhla i anketa o nejoblíbenějšího rodilého mluvčího Wattsenglish. Těch již působí v mateřských a základních školách po celé republice více než 40. V této soutěži obhájila své prvenství z minulého roku Američanka Jessica Gibbs, která učí na MŠ a ZŠ v Karlovarském kraji.