Výkonná ředitelka lidských zdrojů T-Mobile Barbora Stejskalová je ale přesto přesvědčena, že i zdánlivě neatraktivní práci se vyplatí vzít. I takové zaměstnání se podle ní může stát základem zajímavé kariéry.

V případě T-Mobile může například absolvent získat pozici asistenta služeb zákazníkům, kde v rámci vstupních školení projde nejen produktovými školeními, ale i tréninky z oblasti komunikačních dovedností – tedy oblasti, která se na českých školách stále příliš nevyskytuje a přitom je v praktickém životě velmi potřebná.

"Na infolince zaměstnanci uplatní především své komunikační a prodejní dovednosti. S každým hovorem prohlubují své znalosti a zároveň pomáhají lidem, kteří si nevědí rady. Každý telefonát je jiný, asistent musí být pohotový a schopný dělat několik činností najednou. To, co se člověk naučí na této náročné pozici, může velmi dobře zužitkovat i na jiných pozicích," vysvětluje Stejskalová. V T-Mobile je podle ní skutečně možné postupovat ze zákaznického centra na další pozice v rámci společnosti.

Z asistenta na vedlejšák manažerem provozu služeb zákazníkům

Jedním ze studentů, kteří svou kariéru zahájili v zákaznickém centru je Martin Hlaváč. Ve druhém ročníku VŠ nastoupil na pozici asistenta zákaznických služeb T-Mobile na vedlejší úvazek. V průběhu následujících let si ve společnosti vyzkoušel několik různých pozic a dnes pracuje jako manažer provozu služeb zákazníkům.

„Ve své práci čerpám ze svých operátorských zkušeností a snažím se, aby byly lidem na infolince vytvořeny co nejlepší podmínky pro jejich práci,“ říká Hlaváč a dodává: „Prostředí, kde můžete svým názorem přispět k jeho budoucí podobě, kde je každému umožněno zasloužit si spravedlivou finanční odměnu a profesní růst, a kde máte příležitost k rozvoji, je vhodné nejen pro absolventy.“