Hlavní obsah

Absolventi bez praxe hledají práci těžko, vyplatí se jim vzít i neatraktivní pozici

Právo, ťas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Že je vzdělání konkurenční výhodou na trhu práce? Vykládejte to absolventovi, kterého si zaměstnavatelé předávají jako horký brambor, protože mu schází praxe. Krize tuhle skrytou diskriminaci znovu zviditelnila. V nejlepším případě většinou může mladý člověk získat podřadnou práci, která jeho "papírové" kvalifikaci naprosto neodpovídá.

Článek

Výkonná ředitelka lidských zdrojů T-Mobile Barbora Stejskalová je ale přesto přesvědčena, že i zdánlivě neatraktivní práci se vyplatí vzít. I takové zaměstnání se podle ní může stát základem zajímavé kariéry.

V případě T-Mobile může například absolvent získat pozici asistenta služeb zákazníkům, kde v rámci vstupních školení projde nejen produktovými školeními, ale i tréninky z oblasti komunikačních dovedností – tedy oblasti, která se na českých školách stále příliš nevyskytuje a přitom je v praktickém životě velmi potřebná.

"Na infolince zaměstnanci uplatní především své komunikační a prodejní dovednosti. S každým hovorem prohlubují své znalosti a zároveň pomáhají lidem, kteří si nevědí rady. Každý telefonát je jiný, asistent musí být pohotový a schopný dělat několik činností najednou. To, co se člověk naučí na této náročné pozici, může velmi dobře zužitkovat i na jiných pozicích," vysvětluje Stejskalová. V T-Mobile je podle ní skutečně možné postupovat ze zákaznického centra na další pozice v rámci společnosti.

Z asistenta na vedlejšák manažerem provozu služeb zákazníkům

Jedním ze studentů, kteří svou kariéru zahájili v zákaznickém centru je Martin Hlaváč. Ve druhém ročníku VŠ nastoupil na pozici asistenta zákaznických služeb T-Mobile na vedlejší úvazek. V průběhu následujících let si ve společnosti vyzkoušel několik různých pozic a dnes pracuje jako manažer provozu služeb zákazníkům.

„Ve své práci čerpám ze svých operátorských zkušeností a snažím se, aby byly lidem na infolince vytvořeny co nejlepší podmínky pro jejich práci,“ říká Hlaváč a dodává: „Prostředí, kde můžete svým názorem přispět k jeho budoucí podobě, kde je každému umožněno zasloužit si spravedlivou finanční odměnu a profesní růst, a kde máte příležitost k rozvoji, je vhodné nejen pro absolventy.“

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám