Do zahraničí se většinou jezdí relaxovat a za zábavou. Mezi oblíbené lokality incentivních cest patří Itálie, Francie a Španělsko, kam se podnikají kulinářské a gastronomické cesty za ochutnávkou tamních specialit a za kulturními památkami.

Do severských oblastí Norska, Islandu a Špicberků se jezdí za sněhovými radovánkami, ledovci a panenskou přírodou. Blízkost Evropy je nahrazena velmi náročnými akcemi a velikou snahou o originalitu programů.

Vyrazit se dá i do exotických lokalit

Mezi cizokrajné cíle cesty patří JV Asie a Indonésie a nejpopulárnější je v poslední době Karibik s atraktivní Kubou a velikým množstvím ostrůvků. Velká část akcí se zde uskutečňuje v pětihvězdičkových hotelech „all inclusive“ s připravenými vzdělávacími programy a školeními.

Severní Amerika nabízí obrovskou pestrost kulturních a sportovních událostí. Lákají také kasina. Velmi navštěvované jsou Maledivy, Seychely a Mauritius. Tento zvýšený zájem potvrzuje i Tomáš Cikán z cestovní kanceláře ESO travel. Odborný časopis TTG a profesionálové v cestovním ruchu jí letos ocenili jako jednu ze tří nejlepších incentivních agentur v ČR.

Skupinový program zajímavější než individuální odměna

Pro skupiny se dají zajistit jedinečné akce, které v případě jednotlivce často nepřipadají v úvahu. Zúčastnění také mají pocit, že pro ně byl vytvořen unikátní zážitek, který není jen tak dosažitelný pro kohokoliv.

Podle Tomáše Cikána spočívá výhoda skupinové akce v jejím přínosu pro pořádající společnost. Team buildingové aktivity posílí kolektiv, utuží jednotlivé pracovní vztahy, zaměstnanci se poznají v nepracovních situacích a navážou nové kontakty. Pomocí těchto akcí lze řešit také firemní projekty či problémy v novém stimulujícím prostředí.

Poskytnout jenom zábavu, nebo přidat vzdělávání?

Důležitým rozhodnutím je volba náplně incentivní cesty a její účel. Může jít jen o relaxaci a odpočinek například v ostrovním ráji na druhém konci světa, což se hodí např. pro vyčerpaný tým, který úspěšně dokončil náročný projekt. Program však může mít i jiný charakter a dá se připravit tak, aby například posiloval dovednosti a obsahoval vzdělávací prvky (odborný program s vyhodnocením).

Kvalitně promyšlený program může sloužit také k získávání velice cenných informací o zaměstnancích a jejich chování v zátěžových nebo stresových situacích. Pomůže tak vedení společnosti vybírat vhodné kandidáty na důležité řídící pozice. K tomu velmi dobře poslouží uspořádání outdoorové aktivity s větší fyzickou zátěží v podobě adrenalinových sportů, výšlapu na hory, nebo i běžná sportovní aktivita posilující týmovou spolupráci a rychlé a strategické rozhodování.

Pokud se navíc pojmou stylem soutěže, rázem se z akce stává teambuilding a hodnota pro společnost se opět o dost zvýší. Není to tedy zdaleka jen pouhé „dobré gesto“ ze strany zaměstnavatele či obchodního partnera, z incentivního programu plyne i pro pořádající stranu řada výhod.

Další informace najdete ZDE