Software, simulující podmínky reálného trhu, náhodně rozhodí všech 64 týmů do 8 skupin po 8 týmech, přičemž každá skupina tvoří vlastní konkurenční prostředí. Obchoduje se na trzích EU, NAFTA i přes internet a kritériem postupu je získat nejvyšší cenu za akcii.

Nejlepších osm týmů z 2. kola postoupí do národního finále, které proběhne 21. března 2007 v prostorách společnosti Deloitte, která je jedním z generálních partnerů projektu GMC. Vítězný tým se pak utká koncem dubna 2007 se svými konkurenty z ostatních zúčastněných zemí na mezinárodním finále v exotickém Macau.

Každý soutěžní tým má svého patrona, který s ním v průběhu soutěže komunikuje a pořádá pro něj různé akce. Generální partner Škoda Auto například uspořádá na jaře 2007 pro účastníky projektu akci "Škoda Day", Microsoft umožňuje studentům zapojení do programu "Students box", díky kterému se mohou dostat na tříměsíční Internship Program do Redmondu v USA, kde sídlí centrála této společnosti.

Letošní ročník GMC dále podpořili tito partneři: skupina ČEZ, GE Money Bank a ING Global Financial Group. Patrony jednotlivých soutěžních týmů, kterým poskytují "zázemí" a know-how, jsou společnosti Nestlé, Masterfoods, Procter & Gamble, Philip Morris, Ezpada, Cleverlance, Aquasoft, Kaučuk, Kooperativa, Johnson & Johnson, Prague Post a Česká spořitelna.

Tyto firmy připravují pro studenty zapojené do projektu návštěvy svých výrobních podniků, setkání s managementem, odborné konzultace apod. Díky této vzájemné spolupráci mají studenti možnost získat i perspektivní budoucí zaměstnání.