Článek
„Jsme nadšeni z prvních konceptů. V následujících měsících nastíníme konkrétní nabídky pro obchodníky z celého světa,“ uvedla Jennifer Creeganová z reklamního oddělení amerického softwarového giganta.
Podle ní bude reklama elegantně začleněna do designu Windows 8, takže nebude uživatele při práci vůbec rušit. Nemělo by se tedy v žádném případě jednat o vyskakující bannery s křiklavými prvky.

Reklama v programech ve Windows 8
Jako příklad toho, jak by mohla taková reklama vypadat v praxi, ukázala na příkladu sportovní aplikace pro nové grafické rozraní Metro. Ta se skládá ze čtyř samostatných obrazovek, které je možné na počítači prohlížet postupně zprava doleva. Reklama se zobrazuje až na pravém okraji poslední stránky.
Windows se těší mezi uživateli velké popularitě. Jen aktuálně nabízené sedmičky si koupilo více než půl miliardy lidí. Chystané osmičky by tak z Microsoftu mohly udělat velice významného hráče na reklamním trhu. Otázkou zůstává, jak tuto změnu budou vnímat uživatelé.
Čtyři verze osmiček
Finální verzi osmiček bude Microsoft nabízet ve čtyřech verzích, které se budou lišit dvojí cenou, zaměřením i funkcemi. Prodávat se budou edice Windows 8, Windows 8 Pro, Windows 8 RT a Windows 8 Enterprise. První jmenovaná verze je určena pro základní použití a cílí především na domácí uživatele. Edici Enterprise naopak ocení firemní klientela. Zda budou aplikace ve všech verzích obsahovat reklamu, zatím není jasné.
Novinka přináší zcela nový vzhled a uživatelské rozhraní Metro. To bude k dispozici jak pro počítačové tablety, tak pro klasické stolní počítače a notebooky. Mezi nejzásadnější vylepšení systému patří například možnost odemykání uživatelského účtu pomocí obrázku, vylepšené aktualizace či výrazně nižší nároky na operační paměť. Přehled dalších zajímavých změn v operačním systému Windows 8 naleznete zde.
Microsoft aktuálně nabízí Windows 8 zdarma pro širokou veřejnost v testovací verzi. Stahovat by ji mělo být možné až do odhalení finální varianty. [celá zpráva]