Chatboti pomáhají uživatelům efektivněji komunikovat s firmami a kupovat od nich zboží a služby po síti. V technologickém sektoru se staly žhavým tématem díky pokroku v oboru umělé inteligence a strojového učení. Chatboty už má několik platforem pro posílání rychlých zpráv, jako je Kik, Slack a Telegram.

Své první chatboty Facebook uvedl první den své vývojářské konference ve spolupráci s několika partnery, mimo jiné s e-shopem Shopify a zpravodajskou televizí CNN. Chatbot CNN se může například naučit, jaký typ zpráv konkrétní uživatelé vyhledávají, a podle toho jim doporučovat články a další produkty. Na prodejní stránce zase uživatelé mohou zadat cenové rozpětí či další preference a od chatbota dostanou návrhy k nákupům.

Chatboti mohou ohrozit tradiční zákaznická telefonní centra a snížit firmám personální náklady. Facebook s touto iniciativou přišel v době, kdy některé zprávy naznačují, že lidé na jeho síti sdílejí méně osobních informací než dříve, uvedla agentura AP. Ať už je to kvůli obavám o soukromí, nebo kvůli konkurenci jiných platforem.

Internet zaplaví armáda chatbotů

O tom, že budoucnost patří podobným systémům umělé inteligence, se rozhovořili již koncem minulého měsíce zástupci společnosti Microsoft na vývojářské konferenci Build. [celá zpráva]

Americký softwarový gigant věří, že právě v takovýchto chatbotech je budoucnost internetu a že si podobnou umělou inteligenci dříve či později pořídí prakticky jakákoli firma. Právě proto zástupci amerického softwarového gigantu představili balík nástrojů zvaný Cortana Intelligence Suite, který by měl umožnit inteligentní chatovací roboty vytvářet.

Aniž by se uživatel nebo obsluha restaurace museli o něco starat, stroje se samy dohodnou

Například restaurace nebo hotely jimi vybaví své webové stránky, aby chatboti mohli podávat relevantní informace všem zákazníkům a nebylo kvůli tomu potřeba zaměstnávat další lidi. Ve svých vizích jde ale Microsoft ještě dál, na konferenci Build tak bylo vidět řešení, kdy spolu chatboti komunikují sami mezi sebou.

Aniž by se uživatel nebo obsluha restaurace museli o něco starat, stroje se samy dohodnou – jeden rezervuje stůl v restauraci, druhý pak uživateli sdělí, v kolik bude jeho večeře připravena. I když to zní jako sci-fi, v ukázkách to vypadalo velmi působivě a přirozeně.

Microsoft věří, že podobné systémy se stanou běžnými ještě letos a že podobní chatboti doslova zaplaví internet.