Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Eva Plevier, Reuters

Češi si na Štědrý den volali více, přáli si i přes sociální sítě

Češi o Štědrém dnu volali mírně více než v loňském roce. Odeslali ale méně SMS zpráv. Mnohem více totiž i letos využívali sociální sítě a e-mail, což dokládá meziroční růst přenosu dat o mnoho desítek procent na rekordní hodnoty. Vyplývá to ze středečních informací operátorů.

Ilustrační foto Foto: Eva Plevier, Reuters
Češi si na Štědrý den volali více, přáli si i přes sociální sítě

U Vodafone během letošního Štědrého dne vzrostlo využití datových služeb o 63 procent. Největší provoz byl zaznamenán mezi 21. a 22. hodinou.

Počet spojených hovorů oproti předchozím Vánocům narostl o deset procent, naopak počet poslaných SMS zpráv klesl o 11 procent. Meziročně se snížil i počet odeslaných MMS zpráv.

Nejvíce si lidé volali ještě před obědem

„V síti O2 o letošním Štědrém dnu padl vánoční rekord v objemu přenesených dat,” uvedla mluvčí O2 Lucie Jungmannová. Díky rostoucímu podílu chytrých telefonů podle ní stoupá datový provoz po celý rok, včetně Štědrého dne. „Zákazníci využili o 110 procent více dat než o loňských Vánocích,” dodala.

V úterý 24. prosince síť O2 spojila 13,4 milionu hovorů, o dvě procenta více než před rokem, a přenesla 15,7 milionu SMS. To byl meziroční pokles o 14 procent.

Nejvíce si lidé prostřednictvím mobilů volali ještě před svátečním obědem. Nejvytíženější hodina byla mezi 10:00 a 11:00 dopoledne, kdy síť O2 spojila zhruba 1,5 milionu hovorů a zpracovala 1,5 milionu odeslaných SMS.

Textovky lidé posílali hlavně po deváté ráno

Počet hovorů v síti T-Mobile byl na Štědrý den výrazně nižší než během běžného všedního dne. Češi v ní uskutečnili necelých 16 milionů hovorů, o dvě procenta více než v roce 2018.

Oproti tomu objem štědrodenních zpráv, zvláště multimediálních, byl mnohem vyšší než ve všední den (více než 19 milionů, respektive 561 tisíc). Ale i tak je patrné, že obliba této formy komunikace klesá, počet textových zpráv se meziročně snížil o 12 procent, počet MMS byl nižší o tři procenta.

Nejvíce textových zpráv lidé odeslali mezi 9:00 až 09:15 (zhruba 490 tisíc), nejrušnější MMS čtvrthodina nastala těsně před 13. hodinou.

Naopak datový provoz i u T-Mobile opět meziročně vzrostl, a to o 43 procent. Lidé data využívali intenzivněji než ve všední den už od osmé ranní, nejvíce pak ve čtvrthodině 21:45 až 22:00, uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků