Z pohledu jednotlivých výrobců se v regionu východní Evropy včetně Česka nejlépe dařilo Samsungu, který i přes pokles prodejů ve 4. čtvrtletí o 0,6 procenta udržel první místo s podílem 31 procent. Druhá značka Huawei meziročně posílila o 56 procent a zvýšila svůj tržní podíl z 15 na 23 procent.

Podíl firmy Apple na třetím místě se pohyboval kolem šesti procent. Její prodej se ale propadl o 13 procent. U českého Vodafonu je ale například pořadí prodejů na prvních dvou místech obrácené.

„V loňském roce jsme zaznamenali mírný nárůst prodeje telefonů, a to především díky tomu, že jsme po celý rok nabízeli cenová zvýhodnění jak novým, tak stávajícím zákazníkům. Nabídky jsme v jednotlivých měsících měnili, a proto se průběžně střídaly i nejprodávanější značky. Jasným trendem posledních měsíců je to, že stále více zákazníků si zařízení při koupi zároveň pojišťuje proti poškození nebo krádeži," řekla mluvčí O2 Lucie Jungmannová.

Popularita moderních smartphonů

Znatelná je podle mluvčího Vodafonu Marka Steigera zejména obliba moderních smartphonů s bezrámečkovým designem a s tím spojený opětovný nárůst velikosti displeje k šesti palcům a výše.

„Nejprodávanější modely mají dva a více zadních fotoaparátů. Potvrzuje se také popularita telefonů s podporou dvou SIM karet,” dodal.

Téměř všechny prodané mobily na českém trhu jsou „chytré”, tedy s operačním systémem. Jejich podíl v sítích operátorů dosahuje 70 procent. Více než polovina všech telefonů podporuje technologii 4G LTE.