Výpadek způsobila softwarová chyba v síti společnosti CETIN, která provozuje pro O2 mobilní i fixní sítě. Chyba způsobila přetížení obou mezinárodních ústředen CETIN v PrazeBrně.

KOMENTÁŘ DNE:
Prázdniny, léto a nový ministr školství - O prázdninovém šéfovi resortu píše Václav Klaus ml. Čtěte zde >>

Kvůli tomu nemohli zákazníci O2 v zahraničí volat ani přijímat hovory. Podle O2 nešlo o hackerský útok, o kterém, jako o jedné z možných příčin, hovořili ve středu zástupci CETIN.

Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci, kteří byli výpadkem zasaženi. V dohledné době je bude operátor kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy na prodejnách O2 uplatnit. Není tak nutné, aby se s žádostí obraceli na zákaznickou linku.

Mluvčí CETIN Terezá Gáliková ve čtvrtek vpodvečer uvedla, že už spojují 100 procent hovorů a vše funguje.

CETIN provozuje mobilní i pevné sítě, které dříve patřily O2. Ta stejně jako CETIN patří do skupiny PPF a je největším klientem firmy CETIN. O2 měl loni 4,94 miliónu mobilních zákazníků.