Hlavní obsah

O2 ruší tarif zadarmo, zákazníky převede na placenou službu

Novinky, mif

Společnost O2 přestala už loni nabízet zákazníkům paušální tarif Zero, za který nemuseli platit měsíčně ani korunu. Od ledna však tento tarif nebudou moci využívat ani stávající zákazníci, kteří si jej pořídili již dříve. Místo varianty zadarmo budou muset lidé přejít na placenou službu, nebo číslo zrušit.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Nejlevnější mobilní tarif nazývaný O2 Zero nabízela už od roku 2009 Telefónica. Zákazníci za něj nemuseli platit ani korunu, samozřejmě za tuto cenu nedostali žádné nadstandardní výhody – volné minuty ani SMS zprávy.

Na vyúčtování se pak objevily pouze služby, které zákazník skutečně využil. V podstatě tedy tento paušální tarif fungoval podobně jako předplacené karty, jen uživatelé nemuseli neustále myslet na to, zda mají dobitý kredit.

Řada zákazníků tarif Zero vůbec nevyužívá a SIM kartu má jen někde v šuplíku.
mluvčí O2 Lucie Pecháčková

Lidé prý ale nabídku nevyužívali tak, jak si operátor představoval. „Řada zákazníků tarifu Zero ho podle nulového provozu na SIM kartě vůbec nevyužívá a SIM kartu má jen někde v šuplíku. Proto se O2 v rámci zjednodušování nabídky rozhodlo tarif Zero ukončit,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Pecháčková.

„Zákazníci tarifu ZERO budou v průběhu ledna převedeni na tarif Basic, Machine, [:kůl:] nebo FREE podle toho, zda více volají, datují, nebo SIM kartu používají pro fungování některého zařízení, jako jsou zabezpečovací zařízení, dálková topení nebo otevírače vrat. Pro tato zařízení jsou určeny tarify Machine s měsíčním paušálem od 20 korun,“ podotkla Pecháčková.

Zrušit číslo jde i bez výpovědní lhůty

Operátor bude na změnu tarifu zákazníky upozorňovat. „Konkrétní tarif a novou výši měsíčního paušálu se zákazníci dozvědí nejpozději měsíc před změnou ve svém vyúčtování, týden před změnou dostanou také SMS nebo e-mail,“ konstatovala mluvčí O2.

„Všichni zákazníci si zároveň mohou sami vybrat jakýkoli jiný tarif z nabídky O2, případně službu O2 ZERO nebo Basic zrušit bez standardní výpovědní lhůty - tuto možnost dává O2 všem zákazníkům ukončovaných tarifů až do konce února 2016,“ uzavřela Pecháčková.

Nad levnými tarify se stahují mračna

Jak se zdá, nad tarify s nízkým nebo nulovým měsíčním paušálem se v posledních měsících stahují mračna. Loni například Vodafone zdražil tarif Odepiš, který byl dlouhá léta jednou z nejlepších nabídek na trhu, za měsíční paušál 12 korun lidé získali 40 volných minut v rámci vlastní sítě a levné SMS – do Vodafonu za 42 haléřů a do ostatních sítí za 1,8 Kč.

Od loňského června operátor převedl zákazníky na novou verzi tarifu s desetinásobkem volných minut. Ten však stojí místo 12 Kč již 49 Kč. Podle něj po vyčerpání volných minut zůstávají ceny volání stejné jako u předchozí verze tarifu. Ke změnám nedošlo ani u poplatků za SMS a MMS zprávy. [celá zpráva]

Reklama

Výběr článků

Načítám